Marki własne niedługo znikną z marketów? Tego chce rząd

04.03.2019 11:20  Rolnictwo
Marki własne niedługo znikną z marketów? Tego chce rząd Premier Mateusz Morawiecki zapowiedział kolejne po zakazie handlu zmiany prawne, które mogą znacznie ograniczyć działalność dużych podmiotów z branży handlowej. Tym razem rząd chce utrudnić sklepom wielkopowierzchniowym sprzedaż produktów pod własną marką.

Produkty własne dużych sieci handlowych (np. Biedronki, Tesco czy Lidla) cieszą się dużą popularnością wśród polskich konsumentów. Taki asortyment wyróżnia się niską ceną w porównaniu do markowych produktów oraz stosunkowo dobrą jakością. Produkty sprzedawane pod własnymi markami niedługo mogą jednak zniknąć z półek sklepów wielkopowierzchniowych. Rząd bowiem chce wprowadzić znaczne ograniczenia w handlu tego typu asortymentem ze względu na trudności polskich producentów w osiągnięciu przyzwoitej marży na sprzedaży własnych towarów. Tak właśnie premier Mateusz Morawiecki uzasadnił konieczność wprowadzenia nowych regulacji podczas Europejskiego Forum Rolniczego.

Zobacz także: Eksport towarów rolno-spoż. wzrósł o 5,5% r/r do 29,3 mld euro w 2018 r.

Duże sieci handlowe mogą oferować klientom produkty własnych marek w niższych cenach, ponieważ nie muszą ponosić dodatkowych nakładów na reklamę czy tworzenie rozbudowanych struktur dystrybucji. Obecnie rząd chce zniwelować tę przewagę, by wyrównać szanse polskich rolników i przetwórców spożywczych oraz zwiększyć sprzedaż lokalnych produktów. Premier Morawiecki jest zdania, że marki własne utrudniają osiąganie zadowalającej marży przez polskich producentów. Wprowadzenie ograniczeń w sprzedaży produktów pod własną marką ma wspomóc polskie rolnictwo i zwiększyć udział produktów lokalnych w sklepowym asortymencie.

Zobacz także: Polacy zaoszczędzili na zakazie handlu w niedzielę, choć niektórzy wydają więcej na kino i restauracje

Zapowiedź kolejnych zmian prawnych, które mają uregulować działalność branży handlowej w Polsce, wzbudziła ogromne kontrowersje wśród jej przedstawicieli. Przeciwnicy wprowadzania ograniczeń w sprzedaży produktów pod własną marką podkreślają, że nowe prawo uderzy nie tylko w sieci handlowe czy polskich dostawców, ale przede wszystkim w najuboższych konsumentów. Na razie nie wiadomo jeszcze, jak ma wyglądać nowa ustawa. Premier Morawiecki zapowiedział tylko, że nowe przepisy będą oparte na najlepszych unijnych wzorcach.


Inwestycje.pl

Obejrzyj koniecznie materiały wideo od inwestorzy.tv:
 
Movie Games SA, Mateusz Wcześniak - Prezes Zarządu, #249 PREZENTACJE WYNIKÓW   Inwestorzy.TV z wizytą w Browarach Warszawskich
 

  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl twitter.com


Komentarze

  

Dodaj komentarz (10-500 znaków)

biznes