Jesteś w: Strona główna » Biznes » E-biznes » Społeczności

Czy firmy są odpowiedzialne socialmediowo?

19.11.2013 17:26  Społeczności
Czy firmy są odpowiedzialne socialmediowo? Z analizy przeprowadzonej przez McCann Worldgroup w listopadzie br. na świecie wynika, że sieci społecznościowe zaczynają być coraz bardziej doceniane przez małe i średnie firmy, jako narzędzie do komunikacji z klientami.

Biorąc pod uwagę szacunki, że zyski z mediów społecznościowych wzrosną z 13 miliardów dolarów (obecnie) do 30 w 2015 roku, warto zastanowić się, jak najefektywniej wykorzystać ten kanał informacyjny do pogłębiania więzi z klientami, co przełoży się na wymierne efekty biznesowe – mówi Wojciech Borowski, CEO McCann Worldgroup.  87% firm notowanych na liście 100 największych firm magazynu Fortune posiada przynajmniej jeden profil w mediach społecznościowych (na Facebooku lub Twitterze), 50% na LinkedIn lub YouTube.

Zważywszy na stale rosnącą popularność mediów społecznościowych - 80% małych i średnich firm uważa za ważne zwiększenie w nich swojej obecności. Za ilością, często jednak nie idzie w parze jakość i zrozumienie, jak takie profile należy obsługiwać  – komentuje Wojciech Borowski. Dla większości firm liczy się samo posiadanie profilu. Tylko 30% odpowiada na zwrotne posty i sugestie od swoich klientów, a 56% ignoruje ich tweety.

Na rozwiniętym socialmediowo rynku amerykańskim jedynie 20% firm posiada ściśle współpracujące ze sobą działy mediów społecznościowych i obsługi klienta. Takich, które efektywnie wykorzystują informacje z mediów społecznościowych do sprzedaży, czy rozwoju nowych produktów, jest jeszcze mniej.

Klienci świetnie wyczuwają tego rodzaju błędy marketingowe – dodaje Wojciech Borowski.  A firmy, które będą potrafiły prowadzić spójną komunikację marketingowo – socialmediową, zyskają nie tylko przychylność obecnych konsumentów, ale także zdobędą nowych, dla których wirtualna rzeczywistość jest dużo łatwiejsza i mniej stresująca do zaakceptowania, niż zachowawcze dzwonienie do centrum obsługi klienta i rozmawianie z konsultantem.

McCANN Worldgroup

au


Jeśli zainteresował Cię ten artykuł, już teraz możesz zapisać się do naszego newslettera:

  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl nk.pl blip.pl twitter.com
biznes