Jesteś w: Strona główna » Biznes » Szkolenia i Konferencje

Deloitte wspiera rozwój światowej klasy edukacji w Polsce

31.05.2017 11:57  Szkolenia i Konferencje
1 czerwca rusza rekrutacja do Leadership Academy for Poland (LAP) – programu rozwoju przywództwa realizowanego przy udziale profesorów Uniwersytetu Harvarda. Celem Akademii jest stworzenie w Polsce światowej klasy edukacji i co za tym idzie, rozwoju potencjału Polaków. Deloitte drugi rok z rzędu jest partnerem strategicznym akademii.

W ramach Akademii udzielonych zostanie 40 fellowships dla osób z potencjałem przywódczym, które w przyszłości przyczynią się do przeprowadzenia dobrych zmian w naszym kraju. Pierwsza edycja Akademii zakończyła się ogromnym sukcesem – 100% uczestników określiło ją jako wydarzenie mające ogromny wpływ na ich rozwój zarówno profesjonalny, jak i osobisty. 
 
Przywództwo w oczach Polaków
 
Jak wynika z badań na temat wizerunku polskiego lidera, przeprowadzonych na zlecenie Center for Leadership przez SW Research[1], Polacy nadal bardzo tradycyjnie rozumieją koncepcję przywództwa. Badania określiły typowego lidera jako mężczyznę w wieku około 38 lata, z wykształceniem wyższym, żonatego i posiadającego dzieci, charakteryzującego się autorytetem oraz charyzmą. Jest to jednak bardzo stereotypowe podejście, które nie zawsze ma odzwierciedlenie w rzeczywistości.
 
- Zgodnie z naszym podejściem w Leadership Academy for Poland, przywódca to ktoś działający dla dobra społeczności. Lider nie musi znać wszystkich odpowiedzi i jak każdy z nas popełnia błędy, ale wyróżnia się umiejętnością przyznania się do nich i wyciągania wniosków, aby nie popełnić ich ponownie. Wbrew powszechnemu przekonaniu, przywódcą nie musi być osoba charyzmatyczna, choć w rzeczywistości jest to kwestia skomplikowana. Lider jest przede wszystkim motorem pozytywnych zmian w swoim otoczeniu  – mówi prof. Cezary Wójcik, wykładowca SGH i twórca Leadership Academy for Poland.
 
Badania potwierdzają również, że lider w Polsce jest uznawany za osobę inicjującą zmiany: aż 82% respondentów za najbardziej typowe zachowanie dla lidera uważa inspirowanie innych, następnie współpracowanie z innymi (81%) oraz umiejętność podejmowania trudnych i niepopularnych decyzji (81%). Według Polaków najważniejszymi cechami lidera jest umiejętność nawiązywania relacji z ludźmi, odpowiedzialność, bycie godnym zaufania, kreatywność oraz zaangażowanie.
 
- Badanie potwierdza, że Polacy dostrzegają też pozytywne elementy charakteryzujące lidera, ale w naszym kraju niezbędna jest odpowiednia edukacja na ten temat. Nasz 4-miesięczny program składa się z unikalnej metody łączącej najnowsze sposoby nauczania ze specjalnym, rocznym wsparciem również po zakończeniu Akademii – tłumaczy Maciej Ujejski, dyrektor zarządzający i współtwórca LAP.
 
Świat potrzebuje liderów
 
Według organizatorów LAP nadal potrzeba nam więcej osób, które wpływają na swoje otoczenie, proponując pozytywne zmiany. Podczas dyskusji inaugurującej II edycję LAP eksperci zgodnie stwierdzili, że stworzenie impulsu rozwojowego w polskiej nauce i przyciągnięcie do Polski światowej klasy edukacji – naukowców, absolwentów i metodologii – pozwoli na szkolenie nowego typu przywódców.
 
- W obliczu zmian zachodzących obecnie w gospodarce potrzebujemy nowej generacji liderów reprezentujących szczególne umiejętności i cechy. Ich kształcenie to proces wymagający bliskiej współpracy pomiędzy biznesem i światem nauki. Wiodące zagraniczne ośrodki akademickie przekształcają się w centra innowacji technologicznych i społecznych, które w mądry sposób łączą potrzeby obu tych światów. Chcemy, aby Polska zaczęła podążać w tym samym kierunku. Leadership Academy for Poland jest projektem, który wpisuje się w ten trend  – mówi Marek Metrycki, Partner Zarządzający Deloitte w Polsce.

Akademia inspirująca zmiany
 
edną z zalet Leadership Academy for Poland jest otwartość na bardzo różnorodne aplikacje, zarówno od osób działających w sektorze biznesu, jak i organizacji non-profit, administracji publicznej (centralnej i samorządowej), mediach, kulturze i sporcie oraz w segmencie start-upów. Idealnym kandydatem jest osoba pomiędzy 25-45 rokiem życia, posiadająca potencjał przywódczy, pełna zaangażowania, otwartości oraz z doświadczaniem z zakresu zarządzania. Jednak jest jeszcze jedna cecha, którą każdy z uczestników powinien posiadać - jest nią dbałość o dobro innych. Akademia chce kształcić ludzi, którzy dążą do pozytywnych zmian na świecie.
 
- Akademia była niezwykłym doświadczeniem, które pozwoliło mi dostrzec prawdziwe znaczenie słowa przywództwo oraz mojej własnej roli w świecie. W naszym codziennym życiu rzadko mamy czas, aby zastanowić się nad tym co tak naprawdę nas motywuje, co chcemy przekazać innym. Akademia łączy liderów z różnych sektorów tworząc miejsce inspirujące do nauki i tworzenia zmian   – mówi Draginja Nadazdin, dyrektorka Amnesty International w Polsce oraz uczestniczka LAP 2016.

Deloitte 

  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl nk.pl blip.pl twitter.com

Komentarze

   → Zobacz wszystkie

Najnowsze

Dodaj komentarz (10-500 znaków)

biznes