Jesteś w: Strona główna » Biznes » Szkolenia i Konferencje

EUROPEAN VR CONGRESS – WCHODZIMY W INY ŚWIAT

04.11.2016 08:39  Szkolenia i Konferencje
Ponad pół tysiąca uczestników od czwartkowego poranka przemierza różne światy w Centrum Nauki Kopernik. Trwa Europejski Kongres VR organizowany przez Konferencje Agora.
 
Zakładasz gogle i znajdujesz się w jakimś dziwnym pomieszczeniu. Jest ciemno, sufit obskurny, podłoga pełna śmieci i odchodów. W środku  dziesiątki kur, każda ma dla siebie powierzchnię mniejszą niż kartka papieru A4.
 
Lektor tłumaczy: - To właśnie w takich warunkach przetrzymywane są kury, których jajka oznaczone cyfrą 3 kupujesz potem w sklepie. Na tę kurzą fermę trafiają ludzie siedzący w samym środku stolicy Polski, w nowoczesnym Centrum Nauki Kopernik. Wystarczyło, że założyli gogle VR i obejrzeli film zrealizowany w tej technice przygotowany przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki. Przedstawiciel Jakub Stencel chwali technologię VR: - Działa na wyobraźnię ludzi. Po zdjęciu gogli chętniej podpisują nasze petycje w walce przeciw chowowi klatkowemu.
 
- VR to nie tylko gry, ale medycyna, architektura, budownictwo. Ta technologia może być wielką szansą dla Polski, impulsem gospodarczym. Wiesz, że dzięki VR można w psychologii leczyć fobie i lęki? Stawiamy na nowe media i nowe technologie, dlatego tu jesteśmy – mówi Józef Stachów, dyrektor Konferencje Agora, organizatora tej imprezy.
 
Z tezą o rewolucji VR zgadza się również prelegent Paweł Surgiel. - Segment VR to chyba najszybciej rozwijający się rynek cyfrowy, rośnie szybciej niż rynek konsoli do gier. Polska stoi na bardzo wysokim poziomie, jeśli chodzi o produkcję oprogramowania korzystającego z technologii VR. W 2025 roku powinniśmy kupować tyle samo urządzeń VR, co telefonów komórkowych- mówił podczas swojego wykładu.
 
Kolejny prelegent - Piotr Baczyński z firmy Immersion, która jest liderem i pionierem technologii VR w Polsce podkreślał walory edukacyjne VR. – Zarówno, gdy chodzi o dzieci, jak i o przedsiębiorców, którzy wykorzystują nowe rozwiązania – mówił Baczyński. – Dzieciaki za pomocą aplikacji VR chłoną wiedzę dzięki możliwości interakcji. Lekarz „pojawia się” dzięki VR w sercu, w żołądku i lepiej rozumie choroby. To nie ‚Było sobie życie’ to użyteczne narzędzie szkoleniowe. Zaczyna się trzecia era VRu: praktyczne wykorzystanie tego narzędzia, inne niż samo zrobienie wrażenia – podkreślał prelegent. Wskazywał też na ogromną wagę VR w rozwoju kanałów komunikacji. – To dlatego Facebook kupił Oculusa – dodawał.
 
Wielość zastosowań technologii przyszłości można dostrzec podczas Expo towarzyszącemu konferencji. Uczestnicy testują tam najnowszy sprzęt i oprogramowanie VR wyprodukowane m.in. przez: Sony, Google, Microsoft, HTC i Ricoh. Dzięki projektom takich film jak: Denstu Aegis Network, Mimo VR, VR Premium, VR Visio,  VREC, Home Broker S.A czy Wnętrza 3D przekonują się również, jak intensywne potrafi być przeżycie w wirtualnej rzeczywistości. Mają okazję przetestować też technikę AR, czyli rozszerzoną rzeczywistość, którą wykorzystano m.in. w popularnej na całym świecie grze Pokemon Go.
 
Jutro uczestnicy będą mogli przekonać się, że obszarem, w którym VR przejawia znaczny potencjał jest również medycyna. Posłuchają także o nowym języku filmu i produkcji pierwszego polskiego serialu w 360 stopniach pt. „Para nie do pary”. Podczas panelu eksperckiego zaproszeni specjaliści będą natomiast dyskutować o przyszłości gier komputerowych po rewolucji wirtualnej rzeczywistości.
 
Konferencje Agora 
 
 

  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl nk.pl blip.pl twitter.com

Komentarze

  

Dodaj komentarz (10-500 znaków)

biznes