Targi warte zachodu?

14.09.2018 14:48  Szkolenia i Konferencje
Firmy na całym świecie, zarówno uznane marki, jak i niszowi producenci, doskonale wiedzą, jak ważna jest komunikacja z klientem. Toteż poza całą sferą promocji w świecie wirtualnym, nie przestają stawiać na kontakt osobisty. Sprawdzonym sposobem dotarcia do szerszego grona jest udział w targach branżowych.

Przez lata zmieniła się jednak rola podobnych branżowych imprez – kiedyś to przede wszystkim targi dawały możliwość pozyskania nowych klientów. Dziś, oprócz szalenie ważnej możliwości bezpośredniego kontaktu, targi pozwalają na wymianę biznesowych doświadczeń, a także na dostrzeżenie nowych możliwości dla swoich produktów i zapełnienie nimi rynkowej niszy. Nowoczesne targi pozwalają bowiem na osiągnięcie wielu celów marketingowo-sprzedażowych w jednym miejscu – od budowania relacji z klientami, przez emisję różnych form reklamy, przez sprzedaż osobistą czy szeroko pojęty PR. Udział w targach ma także wpływ na wizerunek firmy, bowiem pojawienie się wśród najlepszych międzynarodowych producentów to po prostu prestiż.

Polmlek i światowe potęgi


Według badań Messe Trend targi branżowe stanowią jedno z najskuteczniejszych narzędzi sprzedaży na rynku B2B. Nie dziwi więc, że najmocniejsi rynkowi gracze przeznaczają na nie blisko 40 procent budżetów marketingowych. Również polski Polmlek, grupa działająca pod wodzą Andrzeja Grabowskiego i Jerzego Boruckiego, doskonale zdaje sobie sprawę, że udział w imprezach branżowych jest bardzo ważny nie tylko dla promocji, ale i dla rozwoju w ogóle. Toteż marka prezentuje się regularnie na największych i najbardziej prestiżowych targach branżowych na świecie.

Anuga – w 2017 roku Grupa Polmlek jako jedna z 7400 firm wzięła udział w targach branżowych Anuga w Kolonii (odbywają się co dwa lata, więc kolejna edycja przypada na rok 2019). Targi trwały 5 dni i według danych w tym czasie stoiska odwiedziło 165 000 gości ze 198 krajów. Partnerem targów w 2017 roku były Indie. Grupa Polmlek ulokowała się w sektorze ANUGA Dairy, który został przeznaczony dla producentów branży nabiałowej. Oprócz tego marka zaprezentowała również produkty w sektorze „drinks” - należały do nich soki marki Fortuna. Wśród wystawców znaleźli się zarówno międzynarodowi potentaci, jak i lokalni, lecz wysoce wyspecjalizowani, producenci. Oferta Grupy Polmlek cieszyła się dużym zainteresowaniem, a samo stoisko powstało w zgodzie z najnowszymi trendami wystawienniczymi – zaprezentowano profesjonalne lodówki z produktami marki, prezentację wideo o Grupie, a także szereg materiałów informacyjno-promocyjnych w kilku językach, ułatwiające komunikację z klientami.

SIAL – Międzynarodowe Targi Żywności SIAL w Paryżu już od ponad pół wieku cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem wśród producentów żywności. Na 7 miesięcy przed otwarciem targów blisko 90 procent powierzchni targowej jest już zarezerwowana dla wystawców. Co dwa lata mają oni możliwość przedstawienia na międzynarodowym forum nie tylko już produkowanej żywności, ale też tej, która jest dopiero w fazie planów. SIAL jest więc także źródłem nowinek, wynalazków i najnowszych trendów w branży. Polmlek może poszczycić się stałym miejscem wśród wystawców SIAL – w sektorach napojów i nabiału.

Gulfood Dubai – w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, oprócz 60 innych polskich firm, w sektorze Dairy (obejmującym producentów mleka, jogurtów, masła i serów) i Dinks (dystrybutorów napojów, soków i nektarów) zaprezentowała się także  Grupa Polmlek. Targi w Dubaju odbywają się co roku i gromadzą średnio 5 tys. wystawców z całego świata. Cieszą się przy tym opinią jednej z najbardziej prestiżowych światowych wystaw. Nic dziwnego, bowiem Gulfood odpowiada na zmiany w trendach konsumenckich i fali zmian w sektorze żywności, w tym tzw. superfoods.

Biofach – targi w Norymbergi to jedne z najbardziej klimatycznych imprez tego typu w branży. Z jednej strony Biofach to biznesowe wydarzenie na szeroką skalę, a z drugiej działania pełne pasji i zaangażowania ze strony producentów. Na największą uwagę zasługują nowoczesne stoiska, wpisujące się w trendy organic food. Swoje miejsce w Norymbergii posiada również Polmlek, to właśnie tam odbyła się premiera produktów Polmleku z serii „eko”. Polska grupa twierdzi, że eliminacja nawozów sztucznych i pestycydów ma za zadanie nie tylko ochronić środowisko, ale przede wszystkim wpływać na zdrowie całego społeczeństwa. Nic dziwnego, że ekologiczna żywność jej pomysłu jest entuzjastycznie przyjmowana przez klientów, którzy mają do niej większe zaufanie i chętnie podają te produkty dzieciom.

Markt des Guten Geschmacks – w Stuttgarcie natomiast odbywają się targi w kategorii slow food, gdzie jedną z głównych ról odgrywają regionalne specjały z całego świata. To, co wyróżnia tę imprezę, to praktyczne warsztaty gotowania, gdzie każdy może spróbować swoich kulinarnych umiejętności. Grupa Polmlek aktywnie korzysta z możliwości uczestnictwa w targach. Z sukcesami – za każdym razem gromadzi wokół siebie liczne grono zainteresowanych produkowanym w Polsce nabiałem. Marka zaprezentowała na niemieckich targach także produkty z serii „eko”, spełniającą restrykcyjne unijne normy – w co najmniej 95 procentach musi być wyprodukowana dzięki metodom ekologicznym.

PLMA – hasło amsterdamskich targów, wspierających rozwój marek własnych, to “World of Private Label”. Grupa Polmlek chętnie bierze udział w tej największej europejskiej imprezie branżowej tego typu. Na swoim stoisku Polmlek prezentuje produkty przeznaczone do zbytu w super- i hipermarketach, dyskontach, domach towarowych czy hurtowniach. Trzeba zauważyć, że spełniają one najbardziej rygorystyczne standardy produkcji, uznawane zarówno przez rodzime sieci sprzedażowe, jak i te międzynarodowe (JMP, LIDL). Wśród tych produktów znalazł się nabiał, a także soki, nektary i napoje z rodziny Fortuna. To światowej rangi wydarzenie gromadzi producentów, importerów, eksporterów, hurtowników, detalistów i innych specjalistów z sektora marek własnych.



  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl twitter.com
biznes