Innovation Nest inwestuje 2 mln zł w Wayman

20.10.2016 15:45  Szukam Inwestora
Innovation Nest inwestuje 2 mln zł w Wayman Fundusz Innovation Nest zainwestował w spółkę Wayman, która chce zdobyć globalny rynek oprogramowania ERP dla firm projektowo-inżynieryjnych. Konkurencja jest niewielka, a system sprawdził się już między innymi w zarządzaniu operacją podnoszenia statku Costa Concordia.

Oprogramowanie Wayman ułatwia zarządzanie firmami projektowymi i inżynieryjnymi oraz zwiększa ich efektywność. W 2015 roku założyciele firmy wzięli udział w programie Growth!, który prowadzi Innovation Nest - polski fundusz venture capital wspierający międzynarodowy rozwój startupów. Niedawno fundusz zainwestował w spółkę Wayman 2 mln zł. Środki przeznaczone zostaną na rozwój działów sprzedaży, marketingu, obsługi klienta oraz wzmocnienie działu technologicznego, aby sprostać potrzebom klientów z całego świata.
 
– Wayman spełnia wszystkie kryteria, jakimi kierujemy się szukając atrakcyjnych spółek. Firma odkryła bardzo obiecującą niszę, rozwija oprogramowanie biznesowe, które odpowiada na istotną potrzebę, a założyciele firmy mają ambicję zdobyć duży, globalny rynek - wyjaśnia Marek Kapturkiewicz, partner w funduszu Innovation Nest.
System Wayman poprawia efektywność firm projektowych i inżynieryjnych dzięki połączeniu trzech obszarów – zarządzania projektami, zasobów i finansów. Dodatkowo zbiera dane z wielu źródeł (jak e-mail, CAD, BIM, dokumenty) i pozwala korzystać z nich w każdym miejscu i czasie. Dzięki ścisłemu dopasowaniu do specyfiki branży system może zostać wdrożony znacznie szybciej niż uniwersalne systemy ERP.
 
– Projektowaniu towarzyszy chaos informacyjny wynikający z dużej liczby zmian  wprowadzanych przez wszystkie strony. W efekcie rozmywa się odpowiedzialność za opóźnienia, przekroczenia budżetów oraz obniżenie jakości. Wyeliminowanie tych problemów leży w interesie zarówno wykonawców, jak i zleceniodawców – mówi Piotr Bilon, współzałożyciel Wayman.
 
Podobnie, jak większość dobrych produktów, system Wayman powstał z potrzeby. Obaj założyciele pracowali w dużych firmach projektowych – Marcin Konstantynowicz jako programista, a Piotr Bilon jako dyrektor zarządzający. Łączyło ich przekonanie, że branża potrzebuje systemu, który ułatwi zarządzanie. W międzyczasie Marcin stworzył oprogramowanie doskonale wpisujące się w potrzeby projektantów.

Początkowo rozwijali je w kierowanej przez Piotra Bilona firmie NED-Project, która specjalizuje się w projektowaniu okrętów. W 2011 roku, już jako Wayman, sprzedali system pierwszym klientom. W 2013 NED-Project powierzono zaplanowanie podniesienia wraku statku Costa Concordia. Zarządzanie tym potężnym projektem znacząco ułatwił system Wayman.

W kolejnych latach spółka poszerzyła grono klientów o wiodące polskie firmy, jak Budimex, Remontowa Marine Design & Consulting, MP Mosty, MWM Architekci, czy ULMA. Chcąc przyspieszyć rozwój, końcem 2015 roku założyciele zdecydowali się na udział w programie Growth! Obecnie firma odnotowuje stały, 20-procentowy wzrost sprzedaży w skali miesiąca.
 
13 października odbyła się premiera książki „Efektywne zarządzanie firmą projektową”, której autorem jest Piotr Bilon. Na przykładzie doświadczeń swoich i innych managerów z firm projektowych autor doradza, jak usprawnić zarządzanie dzięki systemowi ERP.

Innovation Nest

  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl twitter.com

Komentarze

   → Zobacz wszystkie

Najnowsze

  • Nie wyobrażam sobie teraz prowadzenia firmy bez systemu erp. Odkąd Graphcom wdrożył w mojej firmie xla widzę ile czasu zaoszczędziłem i moi pracownicy. system i firma godne polecia

    ~Piotrzański   (24 października 2016 o 14:12)   Zgłoś spam
    Oceń komentarz:
    50%

Dodaj komentarz (10-500 znaków)

biznes