Jesteś w: Strona główna » Biznes » Firma » Szukam Inwestora

KOLEJNI INWESTORZY INSTYTUCJONALNI WCHODZĄ DO AKCJONARIATU MEDIACAP SA

14.03.2017 11:19  Szukam Inwestora
KOLEJNI INWESTORZY INSTYTUCJONALNI  WCHODZĄ DO AKCJONARIATU MEDIACAP SA
W poniedziałek, 13 marca 2017 roku, MEDIACAP SA (dalej „MEDIACAP”), polska niezależna grupa działająca w branży marketingu i technologii, otrzymała zawiadomienie od Filipa Friedmanna o zmniejszeniu się udziału jego spółki zależnej Frinanti Limited w akcjonariacie MEDIACAP w związku z przeprowadzonymi w dniach 8 i 10 marca 2017 roku transakcjami pakietowymi i transakcjami dokonanymi poza rynkiem regulowanym. 
 
Do tej pory Filip Friedmann za pośrednictwem spółki Frinanti Limited posiadał łącznie 4.419.333 akcje MEDIACAP, które stanowiły 23,99% kapitału. Po transakcji, Filip Friedmann za pośrednictwem spółki Frinanti Limited posiada łącznie 1.242.516 akcji MEDIACAP, które stanowią 6,75% kapitału. Według informacji przekazanych spółce, nabywcami zbytych w ubiegłym tygodniu akcji byli w przeważającej większości inwestorzy instytucjonalni.
 
„Wejście nowych inwestorów instytucjonalnych do akcjonariatu MEDIACAP to dla nas istotna szansa pod kątem dalszej budowy wartości spółki i promowaniu jej na rynku kapitałowym. Wierzę, że zwiększony free float będzie też kluczem do lepszej płynności.” – stwierdził Jacek Olechowski, prezes zarządu MEDIACAP SA.
 
Filip Friedmann był jednym z założycieli MEDIACAP w 2005 roku. W 2008 roku zrezygnował z aktywnej działalności w biznesie marketingowym na rzecz rynku deweloperskiego. W latach 2011-2017  zasiadał w Radzie Nadzorczej MEDIACAP.
 
„Decyzja Filipa o znaczącej redukcji pakietu jest naturalną konsekwencją jego skupienia się na branży nieruchomości. W tym miejscu pragnę mu serdecznie podziękować za jego wieloletnie zaangażowanie i cenny wkład w rozwój MEDIACAP – spółki którą kilkanaście lat temu razem założyliśmy. Jestem pewien, że bez niego nie udałoby nam się stworzyć liczącego gracza na polskim rynku marketingowym, którym obecnie jesteśmy.” – dodaje Jacek Olechowski.
 
Obecnie MEDIACAP, po sześciu latach nieprzerwanego wzrostu, znajduje się w fazie intensywnej przemiany. Dzięki sukcesowi platformy technologicznej do zbierania danych o konsumentach opinie.pl, rozwojowi rodziny produktów do zarządzania i analizy contentu video Plastream oraz ogłoszonej w marcu br. inwestycji w TalentMedia (MCN certyfikowanego przez YouTube), spółka konsekwentnie przeobraża się w ważnego gracza technologicznego. 
 
W 4Q 2016 roku narastające przychody ze sprzedaży MEDIACAP wyniosły 68,1 mln zł, co przełożyło się na rekordowy wzrost EBITDA do poziomu 7,9 mln zł, a zysku na działalności operacyjnej – do 6,7 mln zł. Spółka rośnie nieprzerwanie od 2010 roku. Na wiosnę br. MEDIACAP zapowiedział ogłoszenie nowej strategii rozwoju. 

MEDIACAP SA
 

  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl nk.pl blip.pl twitter.com

Komentarze

   → Zobacz wszystkie

Najnowsze

Dodaj komentarz

biznes