Jesteś w: Strona główna » Giełda » Wiadomości giełdowe » Wyniki spółek

Nowy zespół zarządzający TXM przygotowuje i wdraża strategiczny plan działań

16.11.2017 10:30  Wyniki spółek
Nowy zespół zarządzający TXM przygotowuje i wdraża strategiczny plan działań TXM, polska sieć dyskontów odzieżowych, podsumowuje III kwartał 2017 r. W tym okresie zaszły w Spółce znaczące zmiany kadrowe oraz organizacyjne. Zespół TXM został wzmocniony na kluczowych stanowiskach przez doświadczonych menedżerów.

Nowy Zarząd przygotowuje i rozpoczyna realizację działań wzmacniających sprzedaż oraz przywracających  optymalną sprawność operacyjną. Już w III kwartale Grupa odnotowała poprawę wskaźników w niektórych obszarach. Wsparciem dla nowego planu działań jest rosnący rynek odzieży, którego najdynamiczniej rosnącym segmentem są dyskonty.

W III kwartale w TXM przeprowadzono znaczne zmiany kadrowe. Do zespołu dołączyły osoby z bogatym doświadczeniem i sukcesami w zarządzaniu w dużych sieciach handlowych .

- „Zespół TXM został istotnie wzmocniony zarówno na poziomie Zarządu, jak i na poziomie menadżerskim w kluczowych obszarach operacyjnych. Obecnie skupiamy się na przygotowaniu i wdrożeniu planu działań krótkoterminowych, mających na celu zwiększenie sprzedaży i optymalizację zapasów w sklepach TXM w Polsce i zagranicą. Równocześnie, w dużym tempie przygotowujemy plan działań o charakterze strategicznym i długoterminowym” – mówi Marcin Gregorowicz, Prezes Zarządu TXM SA.

Działania podjęte w trzecim kwartale, w szczególności akcje wyprzedażowe, wsparcie sprzedaży intensyfikacją działań marketingowych oraz skrupulatna weryfikacja zamówień towarowych przyniosły skutek w postaci poprawy wskaźników sprzedażowych (sprzedaż na metr kwadratowy) oraz zapasów (rotacja). 

 - „Dzięki podjętym w trzecim kwartale działaniom wyhamowany został spadek sprzedaży z metra oraz znacząco poprawiliśmy rotację i stan zapasów” - mówi Marcin Łużniak, Wiceprezes Zarządu TXM. - „Dodatkowo w tym okresie zainicjowaliśmy procesy w zakresie optymalizacji kosztów funkcjonowania sieci sprzedaży oraz centrali – już teraz wiemy, że przyniosą one znaczne oszczędności w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Będziemy nadal kontynuować te działania.”

Kluczowym zadaniem dla nowego zespołu TXM jest praca w obszarze asortymentu, sprawności operacyjnej oraz komunikacji z dotychczasowymi, jak i nowymi Klientami, co w konsekwencji przełoży się na zwiększenie liczby kupujących w sklepach oraz wzrost sprzedaży z metra kwadratowego. Jednocześnie wprowadzane i intensyfikowane są procesy zwiększające marżę handlową, wśród których priorytetem jest zwiększenie udziału importu oraz zarządzanie cyklem życia produktu.

- „Jako nowy Zarząd przyjęliśmy sobie za cel przywrócenie TXM na ścieżkę wzrostu. Mamy konkretny plan, zidentyfikowane obszary do poprawy. Jesteśmy przekonani, że już w 2018 r. zobaczymy wyraźną poprawę wyników na kluczowych poziomach.” – mówi Agnieszka Smarzyńska, Wiceprezes Zarządu TXM. „Klucz do sukcesu jest w nas samych” - dodaje Marcin Gregorowicz, Prezes Zarządu TXM SA. – „Rynek odzieży stale rośnie, a najdynamiczniej rosnącym segmentem jest część dyskontowa”

Pomimo wzrostu przychodów o 4% r/r, TXM zanotował w okresie 1-3Q 2017 stratę netto w wysokości 21,1 mln zł. Jednym z głównych powodów słabych wyników jest trudny proces wdrożenia nowego systemu wspomagającego zarządzanie przedsiębiorstwem, który miał miejsce w I kwartale br. Spowodowało to istotne zaburzenie w funkcjonowaniu procesów logistycznych, a w konsekwencji zatowarowaniu sklepów, a tym samym ofercie jak była udostępniona Klientowi. Obecnie system działa już poprawnie, choć trwają jeszcze prace nad jego ergonomią, umożliwia on implementację nowych rozwiązań zwiększających efektywność funkcjonowania biznesu, a tym samym sprzedaży.

- „Problemy  związane z wdrożeniem systemu zaistniałe w pierwszym półroczu kaskadowo odbiły się na pozostałych obszarach działalności Spółki. Nałożyły się na to problemy z ofertą asortymentową nowego, większego konceptu sklepu, przez co Spółka zanotowała słabsze wyniki.” – komentuje Marcin Łużniak.
„Rosnący rynek, zdeterminowany zespół, wdrażane działania krótkoterminowe, których efekty już częściowo widać, jak i szykowana stabilna, zrewidowana strategia TXM powoduje, że już wkrótce powinniśmy wrócić na ścieżkę istotnych wzrostów sprzedaży.” – dodaje Marcin Gregorowicz.

Marcin Gregorowicz objął funkcję Prezesa Zarządu we wrześniu tego roku, w październiku do Zarządu dołączyła Wiceprezes ds. Sprzedaży – Agnieszka Smarzyńska. Wspólnie z Marcinem Łużniakiem, Wiceprezesem ds. Finansów, który dołączył do Spółki w czerwcu, przygotowują plan, który ma na celu zwiększenie sprzedaży z metra kwadratowego, poprawę marży oraz optymalizację kosztów, co w efekcie ma przywrócić Spółce rentowność oraz umożliwić dalszą ekspansję w Polsce i za granicą.

Sieć TXM na koniec października składała się z 401 sklepów własnych o łącznej powierzchni 105,7 tys. m2 i była o 15% większa niż na koniec października 2016 r. Grupa prowadzi sieci sklepów w Polsce, Rumunii i na Słowacji.


TXM SA


  • RSS
Dodaj artykuł do: Facebook Wykop.pl nk.pl blip.pl twitter.com

Komentarze

  

Dodaj komentarz (10-500 znaków)

gielda