Photon Entertainment planuje dalszą ekspansję – wśród priorytetów na 2022 rok rok wskazuje rynek północnoamerykański i środkowoeuropejski oraz wprowadzenie na rynek robota nowej generacji – Photona 2.0, podała spółka.
„Za nami ważny i udany dla spółki rok, w którym osiągnęliśmy znacznie więcej, niż w założonych na 2021 rok celach. Nawiązaliśmy nowe biznesowe partnerstwa w USA z wiodącymi dystrybutorami, umocniliśmy naszą rynkową pozycję, m.in. uruchamiając dział DACH i wprowadziliśmy nowy ekosystem produktów edukacyjnych, w tym unikalny w skali światowej moduł Sztuczna Inteligencja. Działania te przyniosły już pierwsze oczekiwane przez nas efekty, czego dowodem są wyniki finansowe spółki: wzrost przychodów o 135% i zysk netto w wysokości 1,4 mln zł. Osiągnięcia spółki to powód do satysfakcji, ale przede wszystkim motywacja do dalszego rozwoju i zwiększania jej wartości” – powiedział CEO Photon Entertainment Marcin Joka, cytowany w komunikacie.
Spółka wypracowała 1,4 mln zł zysku netto przy 8 mln zł przychodów ze sprzedaży 2021 r.
Photon Entertainment w ub. roku rozwinął swój flagowy produkt, którym jest robot edukacyjny Photon uczący programowania.
„Spółka zbudowała wokół niego cały ekosystem nowatorskich produktów edukacyjnych, które zostały wzbogacone o portal dla społeczności nauczycieli oraz akademię z kursami dla nauczycieli, wspierającą rozwój warsztatu pracy i wdrażanie nowoczesnych standardów w edukacji. Innowacją w skali światowej jest zestaw edukacyjny – moduł Sztuczna Inteligencja. Spółka planuje jego rozwój, by stał się standardem edukacyjnym w Polsce i na świecie” – czytamy także.
Technologia i produkty spółki trafiły już na 70 rynków, a sieć i wolumen sprzedaży stale rośnie. W 2021 r. Photon Entertainment uruchomił dedykowany dział DACH, wzmacniając swoją obecność na tym rynku, czego przykładem jest wyposażenie w roboty edukacyjne niemieckiego miasta Hanau. W USA, które jest jednym z kluczowych dla spółki rynków, Photon rozbudował sieć sprzedaży o dużych dystrybutorów. m.in. o SHI – jednego z największych dystrybutorów urządzeń elektronicznych w USA oraz Traferę – lidera sprzedaży chromebooków. We Francji natomiast odnotował 100% wzrost sprzedaży, podano także.
„W tym roku będziemy konsekwentnie rozwijać naszą sieć i partnerstwa w USA i na rynku DACH, w szczególności w Niemczech, a jednocześnie skupimy się na bardzo interesującym rynku środkowoeuropejskim. Planujemy przy tym wprowadzić do naszej oferty rozwijanego dzięki dofinansowaniu z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju robota 2.0. To produkt edukacyjny nowej generacji, o zupełnie nowym zastosowaniu” – dodał Joka.
Photon Entertainment to lider rozwiązań w branży edtech. Założona w 2015 r. białostocka spółka technologiczna jest twórcą i producentem innowacyjnego w skali globalnej robota edukacyjnego Photon i całego ekosystemu produktów edukacyjnych, obejmującego zestawy edukacyjne, portal dla społeczności nauczycieli oraz akademię z kursami.
Źródło: ISBnews