Allegro chce zwiększyć liczbę zainstalowanych automatów paczkowych One Box by Allegro do 3 000 na koniec tego roku wobec 1 015 na koniec ub.r., podała spółka. Prezes François Nuyts zapowiedział, że celem na najbliższe miesiące jest również stworzenie większej liczby ofert produktów dostępnych do odbioru w automatach.
„W ubiegłym roku zainstalowaliśmy około 1 000 automatów. Zapowiadamy, że do końca tego roku zainstalujemy ich w sumie 3 000. Kiedy pod koniec ubiegłego roku przeprowadziliśmy projekt pilotażowy, chcieliśmy przetestować technologię i integrację z dostawcami. Wszystkie te rozwiązania sprawdzają się bardzo dobrze. Obecnie zespół koncentruje się na dwóch kwestiach: na zwiększeniu liczby automatów oraz na stworzeniu większej liczby ofert wysokiej jakości dla tych automatów. W ciągu najbliższych kilku miesięcy oferta ta znacznie się zwiększy, dzięki czemu konsumenci będą mogli kupować wszystko, co im się podoba, i otrzymywać to z dostawą do automatu paczkowego” – powiedział Nuyts podczas wideokonferencji prasowej.
Cel długoterminowy Allegro w zakresie automatów paczkowych to „oszczędności na jednostkowych kosztach dostawy na poziomie 15% do 20% w porównaniu z kosztami usług obcych” do 2026 r., podano w prezentacji wynikowej.
W 2021 r. nakłady na ekologiczne automaty paczkowe One Box by Allegro wyniosły 80,9 mln zł, podano także.
Allegro jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Sprzedaż realizowana jest głównie przez firmy za pośrednictwem platformy e-commerce typu marketplace Allegro.pl. Wartość sprzedanych produktów (GMV) na platformie grupy stanowiła ok. 3% rynku handlu detalicznego w Polsce w 2019 r. Od października 2016 r. Allegro należy do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2020 r.
Źródło: ISBnews