Dynamika wzrostu sprzedaży Frisco sięgnęła blisko 30% r/r w 2021 r. według wstępnych danych, poinformował ISBnews członek zarządu i dyrektor finansowy Jacek Owczarek.
„Frisco konsekwentnie realizuje strategię ekspansji geograficznej. W 2021 r. rozszerzyliśmy dostępność naszych usług na takie ośrodki jak Poznań, Kraków, Trójmiasto, Katowice, Sosnowiec, Mysłowice oraz kilka dodatkowych miast konurbacji górnośląsko-zagłębiowskiej. Zgodnie z wstępnymi wynikami, dynamika wzrostu sprzedaży Frisco w 2021 r. sięgnęła blisko 30% w porównaniu do 2020 r.” – powiedział ISBnews Owczarek.
Wskazał, że rynek zanotował odbicie w II poł. ub. roku, szczególnie w IV kw. i trend utrzymuje się również w I kw. 2022 r.
„Rynek odbił w drugiej połowie roku, szczególnie w IV kwartale. Trend ten utrzymuje się również w I kwartale 2022. Ciężko przewidzieć kolejne okresy, ale po miesiącach lockdownu wyraźnie widzimy powrót konsumentów do mniejszych sklepów, co pozwala nam myśleć pozytywnie w dłuższej perspektywie” – skomentował CFO.
W kontekście toczącej się wojny na Ukrainie i jej wpływu na zachowania konsumentów i napływu migrantów do Polski, który może wzmóc popyt ocenił, że „ciężko po 2 tygodniach wyciągnąć wnioski, jak zmieniły się zachowania konsumentów w kontekście wojny w Ukrainie”.
Eurocash opublikował wczoraj wieczorem wstępne szacunkowe dane za IV kw. 2021 r., według których odnotował 269,7 mln zł skonsolidowanego zysku EBITDA przy 6 873 mln zł przychodów. Sprzedaż segmentu Cash&Carry w ujęciu LFL w IV kwartale 2021 roku wzrosła o 5,2%, segmentu Delikatesy Centrum Detal – o 6,5%. a Delikatesy Centrum Hurt – o 4,8%.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją szybko zbywalnych produktów spożywczych, chemii gospodarczej, alkoholi i wyrobów tytoniowych. Oferuje także wsparcie marketingowe dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają około 16 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben, a także Kontigo oraz Koliber. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.
Źródło: ISBnews