BeeIN – poprzednio Sunday Energy – patrzy z optymizmem na nadchodzący rok, w którym przede wszystkim chce skupić się na segmencie pomp ciepła, poinformował ISBnews prezes Michał Sochacki. W najbliższym czasie, równolegle z debiutem na NewConnect, spółka planuje przedstawić zaktualizowaną strategię.
„Obserwując I kwartał i to, co się w nim wydarzyło, z optymizmem patrzymy na ten rok, widzimy istotne wzrosty w poszczególnych segmentach naszego biznesu, zwłaszcza w obszarze pomp ciepła” – powiedział Sochacki w rozmowie z ISBnews.
Spółka planuje zarówno rozwój produktowy, jak i rozwój usług wspierających, takich jak monitoring czy serwis. Poszerza też listę dostawców pomp ciepła.
„Czynniki makroekonomiczne i otoczenie sprawiają, że odstępujemy od prognozowania cyfr na ten rok, bo uważamy, że byłoby to obarczone zbyt dużym ryzykiem błędu” – zaznaczył jednak prezes.
„Przy okazji debiutu będziemy prezentować naszą strategię. W strategii wskażemy filary, na których będziemy opierać dalszy rozwój beeIN S.A. Nasz biznes jest mocno zdywersyfikowany w ramach branży OZE, poczynając od pomp ciepła, magazynów energii poprzez rozwój sklepu internetowego i outletu OZE” – powiedział także Sochacki.
Priorytetem dla spółki jest rozwój segmentu pomp ciepła, w którym zarząd nie zakłada problemów ze sprzedażą, a raczej spodziewa się, że mogą być problemy z dostępnością pomp ciepła na rynku europejskim, w związku z planami ograniczania uzależnienia od gazu z Rosji.
„Drugi z naszych priorytetów to BeeIN Cloud. Jesteśmy w trakcie budowy platformy, która ma integrować poszczególne elementy ekosystemu OZE. Chcemy, by była ona standardową usługą świadczoną przez BeeIN. Wiemy, że w perspektywie kilku lat ta platforma może istotnie zwiększyć naszą pozycję na rynku między innymi ze względu na skalowalność tego rozwiązania” – dodał prezes.
„Trzymamy rękę na pulsie, jeśli chodzi o segment magazynów energii. Dziś nie ma jeszcze w naszej opinii dobrego wsparcia dla prosumentów w tym zakresie. Natomiast dla klientów biznesowych już dziś mamy i oferujemy ciekawe rozwiązania” – wskazał też Sochacki.
Kolejnym obszarem działania jest internetowy OutletOZE.pl, który wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów końcowych i firm z branży. Można tam publikować bezpłatnie ogłoszenia dotyczące używanych komponentów czy końcówek serii. Obecnie BeeIN chce ten projekt rozwijać.
Prezes podkreślił że import i dystrybucja komponentów OZE – pierwotny segment BeeIN – nie będzie zaniedbany. Spółka spodziewa się w nim istotnych wzrostów dających „paliwo” na rozwój pozostałych segmentów.
„Zmianę sposobu rozliczania prosumentów z jednej strony odczuliśmy pozytywnie – w taki sposób, że I kw. był bardzo intensywny. Trudno powiedzieć, jak w kolejnych kwartałach przełoży się to na liczbę klientów detalicznych, natomiast nie spodziewam się ubytku klientów biznesowych. Przeniesienie ciężaru z prosumentów na klientów biznesowych jest dzisiaj widoczne.
Nie spodziewamy się spadków, jeśli chodzi o przychody z tej działalności, a wręcz przeciwnie – cały czas obserwujemy napływ nowych klientów i zapytania z nowych kierunków. Otwieramy też kolejne zagraniczne rynki” – wyjaśnił Sochacki.
Dodał też, że grupa kontynuuje dewelopment farm fotowoltaicznych, zarówno w spółce celowej, jak i w spółce-matce.
BeeIN podał dziś, że Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW) wyznaczyła poniedziałek, 11 kwietnia, na dzień pierwszego notowania akcji spółki BeeIN na rynku NewConnect.
BeeIN (dawniej Sunday Energy) jest dostawcą rozwiązań i bezpośrednim przedstawicielem wiodących światowych producentów komponentów OZE. Spółka świadczy również usługi montażu, monitoringu oraz serwisu uznanych producentów pomp ciepła. BeeIN wyróżnia plan rozwoju bazujący na zdywersyfikowanych filarach oraz najwyższej jakości urządzeniach i komponentach z wieloletnią gwarancją.
Źródło: ISBnews