CDRL wygenerował 67,09 mln zł jednostkowych przychodów w I kw. 2022 r., czyli o 14% więcej r/r, podała spółka. Wyższy wynik wypracowały sklepy stacjonarne, które od początku stycznia do końca marca 2021 roku, z powodu ograniczeń w handlu spowodowanych pandemią, były częściowo zamknięte.
W I kwartale 2022 r. przychody z polskich sklepów stacjonarnych wyniosły 28,21 mln zł – jest to o 21% więcej niż rok wcześniej. W omawianym okresie polski sklep internetowy wygenerował 14,3 mln zł przychodów, co oznacza spadek o 7% r/r, podano.
„Sytuacja gospodarcza zarówno w naszym kraju, jak i na świecie spowodowała, że nastroje konsumenckie w I kw. były niepewne. Na decyzje zakupowe wpłynął Polski Ład i zmiany w systemie podatkowym, rosnąca inflacja, wybuch wojny w Ukrainie, a także przedłużająca się zima. Niemniej jednak z optymizmem patrzymy w przyszłość – w ostatnich tygodniach obroty są wyższe, liczymy na dalsze wzrosty wraz z poprawą warunków atmosferycznych” – powiedział prezes CDRL Marek Dworczak, cytowany w komunikacie.
CDRL jest dystrybutorem odzieży dziecięcej sprzedawanej pod marką własną Coccodrillo, która jest znana na czterech kontynentach, w tym m.in. w takich krajach, jak Chiny, Brazylia czy Arabia Saudyjska. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w 2014 r. Grupa CDRL jest właścicielem marek własnych Coccodrillo, Lemon Explore, Petit Bijou, Broel oraz największej sieci supermarketów dla dzieci na Białorusi – Buslik.
Źródło: ISBnews