LPP planuje zwiększyć przychody o 13% r/r do ponad 16 mld zł w roku obrotowym 2022/2023 (rozpoczętym w lutym br.), przy spadku powierzchni sklepów do 1 778 tys. m2, a także przy niższej marży brutto na sprzedaży i marży operacyjnej, podała spółka.
„Cele na 2022/23: Przychody ponad 16 mld zł, +13% r/r; Spadek powierzchni do 1 778 tys. m2 (przy założeniu braku Rosji i Ukrainy). Nacisk na rozwój Sinsay – ponad 400 nowych sklepów jeszcze w tym roku; Niższa marża brutto na sprzedaży i marża operacyjna” – czytamy w prezentacji wynikowej.
„W kolejnych latach zakładamy powrót do wzrostów powierzchni handlowej” – napisano w sprawozdaniu zarządu.
W r.obr. 2021/2022 przychody Grupy LPP wzrosły o 78,8% r/r do 14 030 mln zł, zaś wzrost sprzedaży w sklepach porównywalnych (LFL) wyniósł 55,8% r/r.
Na koniec 2021/22 roku sieć sklepów stacjonarnych LPP obecna była w 26 krajach i liczyła 2 244 salonów o łącznej powierzchni 1 888,1 tys.m2 (wzrost o 31,5% r/r). Poza granicami Polski znajdowały się 1 292 sklepy (1 210,9 tys. m2). Łączna powierzchnia handlowa w porównaniu z 2020/21 wzrosła o 31,5%, podano w sprawozdaniu zarządu.
„Największy nominalny przyrost powierzchni r/r oraz największą dynamikę wzrostu powierzchni r/r osiągnęła [w ub.r.] marka Sinsay, co było wynikiem konsekwentnego rozwoju tej marki zarówno w kraju, jak i za granicą” – czytamy dalej.
Liczba sklepów marki Reserved wzrosła na koniec stycznia br. do 447 (z 440 rok wcześniej), Cropp – do 398 (z 369), House – do 368 (z 332), Mohito – do 286 (z 278), Sinsay – do 743 (z 434), wymieniono w sprawozdaniu.
Marża zysku brutto na sprzedaży w r.obr. 2021/2022 wzrosła o 5,7 pkt proc. do 57,8%, zaś marża zysku operacyjnego – o 8,6 pkt proc. r/r do 10,5%.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.
Źródło: ISBnews