LPP odnotowało 154,7 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej (wg MSSF16) w IV kw. roku obrotowego 2021/2022 (tj. w listopadzie 2021 – styczniu 2022) wobec 44,4 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w prezentacji wynikowej.
Strata operacyjna wyniosła 20,6 mln zł wobec 80,1 mln zł zysku rok wcześniej. Wynik EBITDA wyniósł odpowiednio: 306,2 mln zł wobec 337,4 mln zł rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 4122,8 mln zł w IV kw. r.obr. 2021/2022 wobec 2094,4 mln zł rok wcześniej.
„Wysokie dwucyfrowe wzrosty r/r sprzedaży ze względu na dobre wyniki sprzedaży online i offline. Wzrost marży brutto r/r ze względu na podniesienie cen sprzedaży. Wzrost kosztów SG&A poniżej wzrostu sprzedaży ze względu na oszczędności kosztowe” – czytamy w prezentacji.
Marża brutto na sprzedaży wzrosła o 7,2 pkt proc. r/r do 60,6%.
LPP dokonało w IV kw. r.obr. 2021/2022: 272,9 mln odpisów związanych z Ukrainą, a 335 mln zł z Rosją, 36,2 mln zł odpisów na pozostałe nierentowne sklepy, odnotowało 3,3 mln zł zysku na likwidacji salonów (MSSF16) i 3,4 mln zł dotacji, wymieniono w prezentacji.
W całym roku obrotowym 2021/2022 (tj. do końca stycznia 2022) LPP odnotowało 953,52 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 190,13 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 1 478,97 mln zł wobec 153,02 mln zł zysku rok wcześniej. Wynik EBITDA wyniósł odpowiednio: 2 626,62 mln zł wobec 1 226,07 mln zł rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 14 029,67 mln zł w 2021 r. wobec 7 848,08 mln zł rok wcześniej.
Marża brutto na sprzedaży w całym r.obr. wzrosła o 5,7 pkt proc. r/r do 57,8%.
„Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych LFL (w walutach lokalnych) w 2021/22 wzrosły o 55,8% r/r. Pozytywne dwucyfrowe LFL w tym okresie osiągnęły wszystkie nasze marki, a najwyższe marka Mohito. Pod względem geograficznym wszystkie kraje odnotowały dodatnią, wysoką sprzedaż porównywalną. Jednocześnie wysokie LFL w roku finansowym 2021/22 były wynikiem niskiej bazy roku poprzedniego, w którym ze względu na wprowadzane kilkukrotnie lockdown’y sklepy stacjonarne grupy były zamykane” – czytamy w sprawozdaniu zarządu.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2021 r. wyniósł 1 431,49 mln zł wobec 153,75 mln zł straty rok wcześniej.
Na koniec 2021/22 roku sieć sklepów stacjonarnych LPP obecna była w 26 krajach i liczyła 2 244 salonów o łącznej powierzchni 1 888,1 tys.m2. Poza granicami Polski znajdowały się 1 292 sklepy (1 210,9 tys. m2). Łączna powierzchnia handlowa w porównaniu z 2020/21 wzrosła o 31,5%, podano także w sprawozdaniu.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.
Źródło: ISBnews