InPost spodziewa się dalszej erozji marży w II i III kwartale tego roku oraz jej odbicia w IV kw. br., poinformował dyrektor finansowy Adam Aleksandrowicz.
„Spodziewamy się, że kwartał II i III to będzie cały czas erozja marży lub marża niższa niż w zeszłym roku – bo to, co już zobaczyliśmy w I kwartale, pokazuje mniej więcej poziomy, na których będziemy się poruszać. Natomiast spodziewamy się odbicia marży, a właściwie rentowności, właśnie ze względu na efekt cen, w IV kwartale” – powiedział Aleksandrowicz podczas telekonferencji prasowej.
InPost wprowadził podwyżkę cen swoich usług o 8% w kwietniu i o 5% w maju, z wyjątkiem Allegro, dla którego zapowiedział dwucyfrową (w procentach) podwyżkę od listopada br.
Skorygowana marża EBITDA Grupy InPost w I kw. br. wyniosła 26,5% wobec 41,9% rok wcześniej.
InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W lipcu 2021 r. sfinalizował przejęcie francuskiej spółki Mondial Relay. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.
Źródło: ISBnews