Klarna ogłosiła uruchomienie usługi wirtualnych zakupów (Virtual Shopping), która umożliwia bezpośrednie łączenie się kupujących online z doradcami w sklepach stacjonarnych. Rozwiązanie to wykorzystuje sesje live wideo i komunikator do wiadomości tekstowych, podała firma.
„Integruje ona to, co najlepsze w zakupach stacjonarnych z doświadczeniem online. Konsumentom umożliwia bezpieczne przeglądanie produktów i kupowanie online, łącząc ich bezpośrednio poprzez czaty na żywo i rozmowy wideo z ekspertami w sklepie – po to, aby w czasie rzeczywistym mogli uzyskać porady i inspiracje dotyczące produktów. Z kolei sprzedawcom daje dodatkowe opcje, pozwalające angażować kupujących oraz wykorzystywać rozległą wiedzę ekspertów i konsultantów z fizycznych sklepów w kontaktach z milionami kupujących online. Dzięki dedykowanej i stworzonej na potrzeby obsługi wirtualnych zakupów aplikacji Klarna Store App, pracownicy sklepów mogą udostępniać zdjęcia i wideo z produktami oraz prezentować je na żywo bezpośrednio z miejsca wykonywania swojej pracy. Zastosowanie nowego rozwiązania Klarny sprawia, że klienci e-sklepów są bardziej zaangażowani w zakupy, bardziej lojalni wobec marek i rzadziej decydują się na zwroty” – czytamy w komunikacie.
Wprowadzenie do oferty usługi Virtual Shopping to efekt ubiegłorocznego przejęcia przez Klarnę platformy zakupów społecznościowych Hero, lidera w obszarze oferowania usług wirtualnych zakupów, podkreślono.
Wirtualne zakupy z Klarną są dostępne dla ponad 300 marek, w tym Levi’s, Hugo Boss i Herman Miller, podano też w materiale.
„Konsumenci mogą kupować wszystko, co znajdą w ofercie sklepu internetowego, ale jednocześnie, bez wchodzenia do salonu sprzedaży, otrzymują benefity dotychczas zarezerwowane dla stacjonarnych zakupowiczów – rzetelne i fachowe wskazówki i porady od pracowników fizycznych sklepów, doradzających im w procesie zakupowym. Ponadto dzięki opcji live stream i możliwości wymiany wiadomości z konsultantem w sklepie stacjonarnym, konsumenci mogą oglądać filmy i zdjęcia produktów z bliska, a także dema produktów bezpośrednio ze sklepu” – czytamy dalej.
Wirtualne zakupy z Klarną są dostępne na 18 rynkach, w tym w Polsce, USA, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Australii, Nowej Zelandii, Norwegii, Danii, Francji, Holandii, Belgii, Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Hiszpanii, Portugalii, Włoszech i Szwecji. Na kolejnych rynkach pojawią się do końca 2022 r, zapowiedziano także.
Klarna to wiodący globalny bank detaliczny, dostawca usług płatniczych i aplikacja zakupowa.
Źródło: ISBnews