T-Mobile Polska zanotował wzrost przychodów o 2% r/r do 1 580 mln zł w I kw. 2022 r. oraz wzrost zysku EBITDA AL o 4,9% r/r do 452 mln zł, podał operator. Baza klientów w I kw. br. wzrosła o 640 tys. r/r i na koniec marca wyniosła 11,8 mln.
„W pierwszych trzech miesiącach 2022 roku T-Mobile Polska osiągnął znaczący, stabilny wzrost zarówno przychodów, jak i EBITDA AL. Pomimo negatywnego wpływu regulacji stawek za zakańczanie połączeń w sieciach mobilnych (MTR), która spowodowała obniżenie przychodów z połączeń międzyoperatorskich o ok. 75 mln zł, całkowite przychody wyniosły 1,58 mld zł i wzrosły o 2% r/r. To z kolei przełożyło się na istotny wzrost EBITDA AL o 4,9% (r/r) do poziomu 452 mln zł” – czytamy w komunikacie.
Poza negatywnym wpływem regulacji stawek MTR na przychody spółki na działalność operatora w I kw. znaczący wpływ miał wybuch wojny w Ukrainie. W obliczu tego kryzysu działania T-Mobile skupiły się na wielowymiarowym wsparciu uchodźców przybywających do Polski, jak i klientów operatora, którzy utrzymują kontakt z osobami z Ukrainy. T-Mobile udostępnił im m.in. nielimitowane, darmowe połączenia międzynarodowe z Polski do Ukrainy czy obniżone stawki roamingu. Specjalne oferty są dostępne także dla klientów usług na kartę, którzy mogą skorzystać z darmowych połączeń, gigabajtów i przedłużonej ważności konta, wskazano w informacji.
„Wojna w Ukrainie niewątpliwie miała ogromny wpływ na naszą działalność w pierwszym kwartale. Fakt, że w obliczu tych przeciwności udało się nam odnotować znaczny wzrost kluczowych czynników finansowych i operacyjnych, pokazuje, że nasza strategia sprawdza się nawet w najtrudniejszych okolicznościach” – powiedział prezes T-Mobile Polska Andreas Maierhofer, cytowany w komunikacie.
Na koniec pierwszego kwartału baza klientów T-Mobile urosła o 640 tysięcy (r/r), osiągając poziom 11,8 miliona. Średni miesięczny wskaźnik rezygnacji (churn) w segmencie kontraktowym utrzymał się bardzo niskim poziomie 0,6%, podano także w materiale.
„Pierwszy kwartał był bardzo specyficzny i przyniósł szereg niespodziewanych wyzwań. W związku z wojną w Ukrainie ponieśliśmy szereg niespodziewanych wydatków, niezbędnych dla zapewnienia bezpieczeństwa i niezawodności naszych usług oraz związanych ze wsparciem dla uchodźców i osób oraz instytucji niosących im pomoc. Jednocześnie mamy do czynienia z bezprecedensowym poziomem inflacji i gwałtownie rosnącymi cenami energii, które mają duży wpływ na naszą działalność. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby w tej sytuacji klienci postanowili odłożyć decyzje zakupowe na później. W rzeczywistości jednak obserwujemy, że coraz częściej wybierają oni naszą ofertę, doceniając najwyższą jakość usług i dbałość o doświadczenie klienta. To z kolei przekłada się na stały wzrost wszystkich kluczowych czynników operacyjnych i finansowych pomimo trudnych okoliczności” – dodał członek zarządu ds. finansowych Juraj Andras.
Usługi sieci T-Mobile i Heyah dostępne są na blisko 100% powierzchni Polski. Pierwszym współzałożycielem, a obecnie jedynym właścicielem T-Mobile Polska jest grupa Deutsche Telekom.
Źródło: ISBnews