APS Energia odnotowała 3,53 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2022 r. wobec 2,78 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
„Istotny wpływ na wynik I kwartału 2022 miały kierunki geograficzne sprzedaży, w tym spadek udziału przychodów z rynków wschodnich, dynamika zmian kosztów materiałów, udział produktów odznaczających się niższą marżą” – czytamy w raporcie.
Strata operacyjna wyniosła 3,45 mln zł wobec 2,82 mln zł straty rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 28,53 mln zł w I kw. 2022 r. wobec 13,34 mln zł rok wcześniej.
„W okresie od 1 stycznia do 31 marca 2022 roku Grupa APS Energia osiągnęła sprzedaż wyższą o 15 188 tys. zł niż w analogicznym okresie 2021 roku. Dynamiczny wzrost przychodów grupy w I kwartale 2022 r. wynikał głównie ze wzrostu przychodów APS Energia S.A. oraz APS Energia Kazachstan w całym kwartale w porównaniu z przychodami za analogiczny okres ubiegłego roku. Wzrost przychodów ze sprzedaży w I kwartale 2022 roku w tych podmiotach wyniósł łączenie ponad 7,1 mln zł. Najistotniejszy wpływ na wzrost przychodów miał w szczególności wzrost sprzedaży z rynku krajowego, głównie z sektora T&T. Historycznie na I kwartał każdego roku przypada zwykle najmniejsza część przychodów rocznych grupy kapitałowej emitenta. Wpływ na kształtowanie się poziomu przychodów i sytuacji emitenta i jego grupy kapitałowej w kolejnych okresach mogą mieć problemy z łańcuchami dostaw na rynku surowców i komponentów, wpływ konfliktu na terenie Ukrainy na światową gospodarkę (widmo recesji), dalsze możliwe zawirowania wokół pandemii, jak również niższy zakładanego popyt na dotychczasowe produkty oferowane przez emitenta” – czytamy dalej.
W ujęciu jednostkowym strata netto w I kw. 2022 r. wyniosła 1,63 mln zł wobec 0,73 mln zł straty rok wcześniej.
APS Energia jest producentem i dostawcą przemysłowych systemów zasilania awaryjnego. Głównymi klientami APS są spółki z sektora energetycznego oraz nafty i gazu zarówno w kraju, jak i za granicą. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w 2015 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 113 mln zł w 2021 r.
Źródło: ISBnews