Wojas odnotował 3,54 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2022 r. wobec 3,83 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Strata operacyjna wyniosła 1,38 mln zł wobec 5,07 mln zł straty rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 54,82 mln zł w I kw. 2022 r. wobec 53,64 mln zł rok wcześniej.
„W sprzedaży detalicznej w I kwartale 2022 roku odnotowano wzrost o 49,4% r/r, jednakże ze względu na epidemię COVID-19 I kwartał 2021 roku cechuję się dość niską bazą. Na wzrost detalicznej marży brutto w I kwartale 2022 r. wpływ miał nie tylko efekt niskiej bazy, ale też lepszy popyt konsumencki. Z kolei w kanale hurtowym w I kwartale 2022 roku nastąpił spadek sprzedaży hurtowej o 61,5% r/r, głównie ze względu na efekt wysokiej bazy w 2021 r (w I kwartale 2021 r. realizowany był kontrakt obuwia służbowego dla NATO). Wzrost sprzedaży detalicznej i skali działalności wpłynął na istotny wzrost kosztów działalności. Ostatecznie po I kwartale 2022 roku wynik na działalności operacyjnej EBIT wyniósł minus 1 381 tys. zł vs minus 5 074 tys. zł rok temu. Po uwzględnieniu kosztów finansowych tj. wzrostu stopy procentowej oraz ujemnych różnic kursowych głównie z tyt. wyceny zobowiązań leasingowych, wynik netto za I kwartał 2022 roku wyniósł minus 3 539 tys. zł vs minus 3 829 tys. zł rok temu” – czytamy w raporcie.
W ujęciu jednostkowym strata netto w I kw. 2022 r. wyniosła 3,31 mln zł wobec 2,72 mln zł straty rok wcześniej.
Wojas to jeden z największych producentów obuwia w Polsce, notowany na warszawskiej giełdzie od 2008 r.
Źródło: ISBnews