PCF Group ocenia, że działania promocyjne nowych tytułów realizowanych dla dużych wydawców rozpoczną się od przyszłego roku, poinformował prezes Sebastian Wojciechowski.
„Nie spodziewamy się, że gry, które tworzymy dla wydawców mogą zostać zaprezentowane na wydarzeniach branżowych w tym roku. Działania promocyjne nowych projektów ruszą w następnym roku” – powiedział Wojciechowski podczas wideokonferencji.
Rozwój portfolio przewiduje na 2024 rok projekt „Gemini” ze Square Enix i projekt „Dagger” z Take-Two Interactive.
Z kolei na koniec I półrocza zaplanowane jest udostępnienie rozszerzenia dla gry „Outriders” pt. „WorldSlayer”. Przedstawiciele studia People Can Fly stwierdzili, że jest to promocyjny „leitmotiv” na II półrocze. Tymczasem – według słów prezesa PCF Group – preprodukcja własnego projektu „Bifrost”, który ma zostać stworzony w modelu self-publishing, może w zależności od warunków potrwać od roku do trzech lat.
Zarząd PCF Group podtrzymał zainteresowanie rozwojem poprzez M&A. „Interesują nas potencjalne cele w USA i Europie, w jurysdykcjach gdzie jesteśmy obecni. Mają one wzmocnić nasze wyniki” – dodał prezes PCF Group.
Aktualna strategia PCF Group zakłada, że począwszy od 2024 roku spółka będzie udostępniać co najmniej jedną premierę rocznie, co dotyczy zarówno projektów z wydawcami, jak i tych tworzonych w modelu self-publishing. Firma zakłada również dodanie do portfolio produkcji z rodzaju „compact AAA” – gier z mniejszym zakresem i budżetem, ale jakością porównywalną z tytułami AAA.
PCF Group jest producentem gier wideo specjalizującym się w grach z gatunku shooter, który współpracuje z wiodącymi, międzynarodowymi wydawcami gier. Grupa PCF prowadzi założone w 2002 roku studio produkcyjne People Can Fly, które jest jednym z trzech najbardziej doświadczonych polskich producentów gier z segmentu AAA. Spółka zadebiutowała na GPW w 2020 r.
Źródło: ISBnews