Bank Pocztowy wdrożył system CRM w chmurze, podał bank. Z możliwości systemu CRM w chmurze korzystają doradcy klientów w placówkach Banku Pocztowego oraz konsultanci na infolinii banku. Na podstawie analiz przygotowywanych w systemie powstają indywidualne oferty dla potencjalnych klientów. Partnerem wspierającym wdrożenie systemu CRM firmy Microsoft było PwC.
„CRM pozwala skuteczniej pozyskiwać nowych klientów. Jest to możliwe dzięki sprawnej odpowiedzi na ich indywidualne oczekiwania, poprzez budowanie szytych na miarę ofert proponowanych we właściwym momencie. […] System CRM, a właściwie dane w systemie CRM, pozwalają przygotować ofertę dla klienta dokładnie odpowiadającą jego oczekiwaniom. Dzięki nowemu rozwiązaniu nasi konsultanci mogą na przykład w ciągu kwadransa oddzwonić do klienta po złożeniu przez niego formularza np. o kredyt. Co więcej, kiedy zmienia się nasza oferta, niemal automatycznie proponujemy naszym klientom nowe produkty – np. kartę wirtualną. Możemy dla każdego klienta tworzyć de facto indywidualne oferty w zakresie np. kredytu, rodzaju konta czy karty płatniczej. Będziemy dalej rozwijać rozwiązania informatyczne w chmurze, ponieważ to daje wyraźne korzyści naszym klientom, ale także bankowi” – powiedział członek zarządu w Banku Pocztowym odpowiadający za obszar biznesu i IT Marcin Ledworowski, cytowany w komunikacie.
Chmura Microsoft posiada gotowe rozwiązania, których zastosowanie umożliwiło ograniczenie złożoności projektu. CRM w chmurze nie wymaga inwestycji w infrastrukturę i jej codzienne utrzymanie. Zespół banku nie musiał zajmować się konfiguracją sprzętu czy instalacją i testowaniem tak elementarnych komponentów jak bazy danych. Do integracji wykorzystano komponenty typu Platform-as-a-Service, które nie wymagają administracji infrastrukturą, podkreślono.
„Projekt CRM w chmurze to z pewnością przykład pionierskiego zastosowania chmury w polskiej bankowości – jest to jedno z pierwszych wdrożenie systemu CRM Dynamics 365 w chmurze dla obszaru bankowości detalicznej na polskim rynku bankowym. Bank Pocztowy po raz kolejny udowadnia swoją zwinność, którą uzyskał nie tylko dzięki odwadze osób podejmujących decyzje, ale również zaawansowaniu technologicznemu całej instytucji” – podsumował partner PwC, odpowiedzialny za zaprojektowanie, wykonanie oraz wsparcie wdrożenia systemu, Marek Młyniec.
Bank Pocztowy świadczy usługi finansowe w urzędach pocztowych i własnych oddziałach w całym kraju. Powstał w 1990 roku w Bydgoszczy.
Źródło: ISBnews