Po otwarciu 235 nowych sklepów netto w I poł. roku obrotowego 2021/2022 (październik 2021 – marzec 2022), Pepco Group podwyższyło cel otwarć netto na cały rok do ok. 450, podała spółka.
„W ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku obrotowego 2022 kontynuowana była ekspansja nowych sklepów wszystkich naszych marek. Liczba otwieranych sklepów przewyższyła prognozy – w ciągu półrocza otwarto 235 nowe sklepy netto, bez uwzględnienia wpływu zamknięcia przynoszących straty 43 sklepów Fultons (Fultons zostało przejęte przez Poundland w roku obrotowym 2021). Podwyższamy nasz cel, którym obecnie jest otwarcie około 450 nowych sklepów netto w Grupie w ciągu całego roku” – czytamy w komunikacie.
W I połowie Grupa otworzyła rekordową liczbę nowych sklepów PEPCO – 202, w tym 84 sklepy na rynkach Europy Zachodniej – w Austrii, Włoszech i Hiszpanii, gdzie początek działalności przyniósł bardzo dobre wyniki, których wysoki poziom jest utrzymywany, wskazano.
„We Włoszech, pierwszym zachodnioeuropejskim regionie, w którym PEPCO rozpoczęło działalność, niemal podwoiliśmy liczbę naszych sklepów – z 25 na koniec roku obrotowego 2021 do 49 na koniec pierwszego półrocza roku bieżącego. Włochy, gdzie PEPCO rozpoczęło działalność we wrześniu 2020 roku, są najbardziej dojrzałym rynkiem w Europie Zachodniej i chociaż liczba transakcji w tym kraju jest taka sama jak w pozostałej części Grupy i wynosi 3 000 tygodniowo, średnia wartość koszyka jest znacznie większa (do 85% wyższa) niż w Europie Środkowo-Wschodniej. Dzięki temu mamy pewność, że dysponujemy potencjałem, który pozwoli nam przekroczyć założone cele inwestycyjne w Europie Zachodniej” – czytamy dalej.
W Hiszpanii, gdzie pierwszy sklep PEPCO otwarto w kwietniu 2021 roku, wyniki są wyższe od planowanych. Obecnie na rynku tym Grupa posiada 40 sklepów, a w pierwszych sześciu miesiącach roku obrotowego 2022 otworzyła kolejnych 27. W Austrii, gdzie rozpoczęła działalność we wrześniu 2021 r., ma 36 sklepów. Poza UE, szczególnie wysokie obroty osiągają sklepy w Serbii, wymieniono także.
„Po zakończeniu omawianego okresu, pod koniec kwietnia, otworzyliśmy nasz pierwszy sklep w Niemczech, w Berlinie. Wstępne wyniki są pozytywne. Będziemy w dalszym ciągu otwierać kolejne sklepy w tym kraju. Wejście na rynki Niemiec, Hiszpanii i Włoch zwiększa nasz rynek docelowy ponad trzykrotnie” – napisano w komunikacie.
W Grupie Poundland otwarto 33 nowe sklepy netto, co oznacza wzrost o 6,7% r/r. W tej liczbie 26 nowych sklepów stanowiły placówki pod marką Dealz, w większości w Europie Środkowo-Wschodniej, w Polsce.
„Testujemy również model franczyzowy, w ramach którego sprzedajemy odzież PEPCO i asortyment ogólny w formacie store-in-store. Uważamy, że jest to skuteczny sposób wejścia na rynki, które oferują stosunkowo niewielką skalę lub możliwości osiągnięcia zysku w kategoriach bezwzględnych. Wstępne wyniki sprzedaży są dobre, w bieżącym roku obrotowym planujemy otwarcie w ramach programu pilotażowego do 25 takich sklepów” – napisano także.
„Pomimo niestabilności warunków handlowych, Grupa szczyci się wiodącą ofertą w rozwijającym się sektorze rynku detalicznego i pozostaje na dobrej drodze do tego by zrealizować prognozy na cały rok, o ile nie nastąpi dalsze znaczące pogorszenie warunków makroekonomicznych” – podsumowano w informacji.
Pepco Group prowadzi działalność w dwóch segmentach rynkowych: poprzez PEPCO (sieć wielobranżowych sklepów dyskontowych) oraz Poundland/Dealz (sieć sklepów działających w modelu zakupów impulsowych artykułów spożywczych, ogólnego przeznaczenia, sezonowych i artykułów pierwszej potrzeby sprzedawanych w formule cen jednorodnych). Spółka zadebiutowała na GPW w maju 2021 r.
Źródło: ISBnews