Sprzedaż w sieci Biedronka wzrosła ogółem, liczona w PLN, o 26,9% r/r w II kwartale br., zaś w euro zwiększyła się o 23,7% r/r do 4 446 mln euro, podał właściciel sieci Jeronimo Martins. Sprzedaż w sklepach porównywalnych (like-for-like, LFL, liczona w złotych) wzrosła w tym okresie o 22,5% r/r.
W całym I półroczu br. sprzedaż ogółem liczona w PLN wzrosła o 21,3%, w tym LFL – o 17,5%, natomiast liczona w euro zwiększyła się o 18,7% r/r i wyniosła 8 289 mln euro, podano.
„W Polsce Biedronka nadal koncentrowała swoją strategię handlową na powstrzymaniu wzrostu cen żywności żywności. Asertywność, z jaką przyjęła rolę 'tarczy antyinflacyjnej’ przyczyniła się w decydującym stopniu do wzrostu sprzedaży w walucie krajowej o 21,3% (+26,9% w II kwartale).
do wzrostu sprzedaży w walucie lokalnej o 21,3% (+26,9% w II kwartale)” – czytamy w komunikacie.
Wynik EBITDA sieci Biedronka w I półr. br. wyniósł 721 mln euro.
„Wzmocnienie konkurencyjności było kluczem do znacznego wzrostu EBITDA o 15,4% (+17,9% w walucie lokalnej). Odpowiednia marża wyniosła 8,7% (8,9% w I poł. 21 r.). Ewolucja tej marży odzwierciedla strategię inwestowania w ceny i rosnącej inflacji kosztów, w której wyróżnia się gwałtowny wzrost cen energii elektrycznej i paliw” – czytamy dalej.
W I poł. 2021 r. wynik EBITDA Grupy Jeronimo Martins wzrósł o 7,2% r/r do 851 mln euro. Przychody grupy wzrosły w tym okresie o 20% r/r do 11 883 mln euro (a przy stałym kursie walutowym – o 21,7% r/r).
Capex na sieć Biedronka wyniósł 161 mln euro w I poł. br. (i stanowił 51% nakładów inwestycyjnych grupy) wobec 120 mln euro rok wcześniej (odpowiednio: 60% nakładów grupy).
W I poł. br. sieć Biedronka otworzyła 40 sklepów (33 netto) i przebudowała 127 lokalizacji, zwiększając sieć do 3 283 placówek na koniec czerwca.
Źródło: ISBnews