Kino Polska TV oczekuje bardzo dobrego II półrocza, poinformował prezes Kino Polska Bogusław Kisielewski. Grupa spodziewa się m.in. braku zdarzeń jednorazowych, bardzo dobrej oglądalności ZoomTV i dalszego wzrostu rentowności Stopklatki.
„W II półroczu spodziewamy się bardzo dużej poprawy. Nie będzie kosztów jednorazowych własnych produkcji, co wystąpiło w I półroczu, za to będą dużo większe przychody. ZoomTV od kwietnia/maja notuje bardzo wysokie oglądalności, więc spodziewamy się, że II półrocze będzie dużo lepsze i wpłynie to na dramatyczną poprawę wyników” – powiedział Kisielewski podczas wideokonferencji.
Pomimo negatywnego wpływu refarmingu Stopklatka osiągnęła bardzo znaczący wzrost przychodów o 19% r/r i osiągnęła ok 23 mln zł przychodów.
„Większość naszych segmentów, a przede wszystkim Stopklatka ma bardzo stabilny poziom i strukturę kosztów, więc spodziewamy się dalszego wzrostu rentowności tego segmentu” – powiedziała członek zarządu Katarzyna Woźnicka.
Dodała, że refarming nie miał negatywnego wpływu na kanał Zoom TV, ponieważ jest nadawany na Multiplex 8, którego nie dotyczyła zmiana standardu. Kanał zanotował wzrost oglądalności i przychodów. Również kanały marki Kino Polska cechuje stabilny, systematyczny wzrost przychodów. Dynamicznie rozwija się FilmBox, dzięki wzrostowi liczby subskrypcji premium w Polsce i przychodów w krajach Środkowej Europy.
Prezes zaznaczył, że cele strategiczne grupy to dalsze umacnianie 5. pozycji wśród kanałów TV, umacnianie pozycji rynkowej przez sprzedaż licencji, produkcji treści, zwiększanie dystrybucji, a także zwiększanie przychodów z reklam na rynku krajowym i zagranicznym. Ponadto cele grupy obejmują zdywersyfikowaną działalność zagraniczną poprzez FilmBox i dystrybucję kanałów MediaBox.
„Mamy plany wprowadzenia reklam na większej liczbie kanałów, a także zwiększanie zasięgu technicznego o nowe terytoria” – dodał prezes spółki.
Z kolei w segmencie digital cele Kino Polska to dalszy rozwój segmentu streamingowego FilmBox Plus w kanale B2B, a także wprowadzenie bardziej zróżnicowanej oferty treści i własne produkcje na wyłączność.
„Rozwijamy jedną aplikację, która będzie zawierała wszystkie treści VoD grupy, marki TV i inne. W transformacji biznesowej koncentrujemy się na dystrybucji treści VoD, rozwoju własnych platform, aplikacji online i produkcji treści” – wymienił Kisielewski.
Przypomniał, że podstawowa działalność grupy to płatne kanały TV, generujące głównie przychody abonamentowe od operatorów. Z kolei nowy biznes to sprzedaż treści na platformach streamingowych, produkcja treści TV, tworzenie własnej platformy VoD.
„Widzimy rosnący potencjał rynkowy i inwestycje w obszarze, który określamy jako nowy biznes. Chcemy osiągać synergie tego obszaru z naszą podstawową działalnością” – podsumował prezes.
Kino Polska TV to grupa medialna. Głównymi gałęziami biznesowymi grupy są: emisja i produkcja kanałów telewizyjnych, dystrybucja, działalność wydawnicza, produkcja filmowa, rekonstrukcja i archiwizacja dzieł polskiej kinematografii oraz internet. Akcje spółki są notowane na GPW od 2011 r.
Źródło: ISBnews