InPost odnotował 216,9 mln zł skonsolidowanego zysku netto z działalności kontynuowanej przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2022 r. wobec 90,3 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 268,7 mln zł wobec 186,9 mln zł zysku rok wcześniej.
„Pomimo presji inflacyjnej skorygowany zysk EBITDA wzrósł o 41% do 511 mln zł. InPost zanotował także rekordowy wzrost wolumenów – znacznie powyżej rynku we wszystkich kluczowych krajach, dostarczając w II kwartale 179,9 mln przesyłek, więcej o 73%” – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 685,2 mln zł w II kw. 2022 r. wobec 849,6 mln zł rok wcześniej.
„W Polsce Grupa zanotowała wysoki, aż 36-proc. r/r wzrost wolumenów w kanale poza platformą Allegro oraz 6% na samej platformie. W II kwartale w Polsce grupa osiągnęła całkowity wzrost wolumenów o 20% – przy wzroście rynku o 7%, we Francji wzrost wyniósł 7% – przy spadku rynku aż o 24%, natomiast w Wielkiej Brytanii wzrost wolumenów wyniósł aż 225% – przy szacowanym spadku rynku na poziomie 7%” – czytamy dalej w komunikacie.
InPost we wszystkich krajach intensywnie rozwijał swoją sieć maszyn, w II kwartale zainstalowanych zostało prawie 2 000 nowych urządzeń i na koniec kwartału było ich ponad 24 tys., w tym: 18 418 w Polsce (+12% w porównaniu do końca 2021 roku), 1 012 (+223% w porównaniu do końca 2021 roku) we Francji i 3 935 (+25% w porównaniu do końca 2021 roku) w Wielkiej Brytanii. W Polsce uruchomiono pierwszy Paczkomat bezekranowy, a we Francji postawiono pierwszy Paczkomat InDoor, wymieniono także.
Na koniec II kwartału poprzez Paczkomat InPost przesyłki w Polsce odbiera już prawie połowa dorosłej populacji kraju, czyli 15,8 mln osób, co oznacza wzrost o 14% r/r. Na rodzimym rynku grupa nadal na bardzo wysokim poziomie utrzymuje wskaźnik lojalności klientów – NPS – to 75 punktów przy średniej dla sektora w Polsce na poziomie -2, podała też spółka.
„Mogę z dumą powiedzieć, że są to jedne z najlepszych wyników kwartalnych w naszej historii. Odnotowaliśmy wzrost udziału na wszystkich naszych głównych rynkach, co jest szczególnie istotne w przypadku Wielkiej Brytanii i Francji, gdzie InPost obsłużył znacznie więcej przesyłek, pomimo że rynki te odnotowały spadki wolumenów. We Francji i Wielkiej Brytanii kontynuujemy obecnie pracę nad wdrożeniem dostaw następnego dnia – będzie to nowa jakość, która powinna wzmocnić naszą obecność w segmencie przesyłek B2C. W Polsce liczba paczek wysyłanych poprzez nasze urządzenia wzrosła o 20%, przy wzroście rynku na poziomie 7%” – powiedział założyciel i prezes InPostu Rafał Brzoska, cytowany w komunikacie.
„Tak dobre wyniki w drugim kwartale wypracowaliśmy pomimo bardzo trudnego otoczenia rynkowego. Dlatego, jeśli chodzi o krótkoterminowe perspektywy dla polskiego rynku w obecnych warunkach makroekonomicznych, jesteśmy ostrożnymi optymistami. Według naszych prognoz możemy dalej zwiększać udział w rynku oraz łagodzić wpływ inflacji przez dostosowywanie cen, co powinno być widoczne w wynikach w drugim półroczu tego roku. Pozytywna jest także perspektywa długoterminowa, a to dlatego, że coraz więcej konsumentów i partnerów e-commerce wybiera Paczkomat InPost jako najszybszą, konkurencyjną cenowo oraz najbardziej ekologiczną formę dostawy. Wierzymy też mocno w adaptację polskiego modelu dostaw ostatniej mili na innych wiodących, europejskich rynkach i uzyskanie efektu skali” – dodał prezes.
W I poł. 2022 r. spółka miała 286,3 mln zł skonsolidowanego zysku netto z działalności kontynuowanej przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 188,1 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 3 221,9 mln zł w porównaniu z 1 639 mln zł rok wcześniej.
Operacyjna EBITDA wyniosła w I poł. br. 909,2 mln zł wobec 573,3 mln zł rok wcześniej, zaś skorygowana EBITDA – odpowiednio: 920,1 mln zł wobec 694,6 mln zł rok wcześniej.
InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W lipcu 2021 r. sfinalizował przejęcie francuskiej spółki Mondial Relay. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.
Źródło: ISBnews