InPost chce rozwijać współpracę z klientami na więcej niż jednym rynku i efekty tego będą wkrótce widoczne, poinformowali przedstawiciele spółki. Przykładem jest tu Vinted, które dzięki paneuropejskiemu zasięgowi osiągnęło w I półroczu br. pierwsze miejsce wśród klientów InPostu pod względem udziału w przychodach, wyprzedzając Allegro.
„Vinted jest zarówno naszym dużym klientem w Polsce, jak i na rynkach międzynarodowych. Mamy podpisany wieloletni kontrakt ramowy, regulujący współpracę na rynku francuskim, na rynku włoskim. Na rynku brytyjskim rozpoczęliśmy współpracę z Vinted w tym półroczu. Tak że ta waga Vinted jest duża i bardzo istotnie rosnąca. To, oczywiście, wynika z tego, że Vinted jest graczem paneuropejskim” – powiedział dyrektor finansowy Adam Aleksandrowicz podczas konferencji prasowej.
„To jest dokładnie esencja naszej strategii. Moment przejęcia Mondial Relay to był moment kluczowy, w którym InPost przestał być graczem jednego rynku. To umożliwiło nam rozpoczęcie współpracy z większością naszych klientów nie tylko na jednym rynku. I zobaczycie państwo w najbliższym czasie, jak wiele brandów skalujemy z rynku polskiego na rynki kolejne. Zasada jest jedna: nam zależy, by udział biznesu w Polsce spadał i to spadał z każdym kwartałem. To jest wyznacznik paneuropejskiej strategii InPostu i też przewaga konkurencyjna” – podkreślił założyciel i prezes InPostu Rafał Brzoska.
Dodał, że InPost będzie graczem, który będzie mógł zaoferować dostęp do nie tylko 15,8 mln klientów w Polsce, ale do „dziesiątków milionów klientów na 9 rynkach”.
„Rośniemy i na kanale tradycyjnym, i na Allegro, ale jeszcze szybciej rośniemy w kanale 'poza-allegrowym’ i to są ci gracze tacy jak Vinted, jak Shopee, jak wiele brandów, które działają na rynkach europejskich. To one napędzają ten ponadprzeciętny, 36-procentowy wzrost” – zakończył prezes.
W raporcie za I półrocze br. InPost podał, że największymi klientami było Vinted (18% udziału w przychodach) i Allegro (16,6%).
W II kwartale w Polsce grupa zanotowała 36-procentowy r/r wzrost wolumenów w kanale poza platformą Allegro oraz 6% na samej platformie. Dało to całkowity wzrost wolumenów o 20% – przy wzroście rynku o 7%; we Francji wzrost wyniósł 7% – przy spadku rynku o 24%, natomiast w Wielkiej Brytanii wzrost wolumenów wyniósł 225% – przy szacowanym spadku rynku na poziomie 7%.
InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W lipcu 2021 r. sfinalizował przejęcie francuskiej spółki Mondial Relay. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.
Źródło: ISBnews