Unimot nie wyklucza, że dywidenda z zysku za 2022 rok będzie wyższa niż 30% zysku netto, podała spółka.
„Zależy to od sytuacji gotówkowej, ale ze względu na brak dywidendy w bieżącym roku taki wariant jest możliwy. Żadne decyzje co do rekomendacji zarządu nie zostały podjęte” – poinformował zarząd Unimotu podczas czatu inwestorskiego na platformie Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych (SII).
W obecnym roku dywidenda nie została wypłacona ze względu na wymagania banków finansujących przejęcie spółki Lotos Terminale przez Unimot.
Zarząd Unimotu potwierdził również, że nowej strategii spółki należy się spodziewać w 2023 roku.
„Pracujemy nad strategią, ale zmiany otoczenia oraz wewnątrz grupy (przejęcie aktywów Lotos Terminale) powodują, że można się spodziewać nowej strategii w przyszłym roku” – czytamy dalej.
Unimot specjalizuje się w obrocie olejem napędowym, biopaliwami, gazem płynnym (LPG), gazem ziemnym (w tym LNG) oraz energią elektryczną. Jako członek międzynarodowego stowarzyszenia Avia International, od 2017 roku rozwija w Polsce sieć stacji paliw pod marką Avia. W 2020 r. spółka weszła na rynek fotowoltaiki z marką Avia Solar. W marcu 2017 r. spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW po przejściu z NewConnect. Spółka miała 8,21 mld zł skonsolidowanych przychodów w 2021 r.
Źródło: ISBnews