Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora TMT z okresu 29 sierpnia – 2 września.
BIZNES I FINANSE: RYNEK
E-commerce: Tempo wzrostu rynku e-commerce w Polsce wyniesie ponad 20% w ujęciu wartościowym w II półroczu br., a w ujęciu wolumenowym – raczej o 7-10%, choć niewykluczone jest przekroczenie 10%, wynika ze słów założyciela i prezesa InPostu Rafała Brzoski.
E-commerce: Wartość sektora odroczonych płatności stanowi 10% rynku pożyczkowego, wynika z danych Fundacji Rozwoju Rynku Finansowego (FRRF) i CRIF. Sektor pożyczek buy now and pay later (BNPL) udzielił w czerwcu finansowania o wartości 95 mln zł. W tym samym okresie sektor tradycyjnych pożyczek udzielił finansowania o wartości 1,16 mld zł.
E-podpis: Z kwalifikowanego podpisu elektronicznego chce korzystać 60% Polaków, wynika z badania Krajowej Izby Rozliczeniowej (KIR) i Związku Banków Polskich (ZBP). Od 2018 do 2022 r. odsetek osób zainteresowanych wykorzystaniem e-podpisu zwiększył się o 38 pkt proc.
Rynek IT: Odsetek firm IT spodziewających się, że koniunktura w branży będzie w tym roku gorsza niż w ub.r. wynosi 11%, zaś udział tych, którzy spodziewają się poprawy sięga 63%, wynika z raportu „ITwiz Best 100”. Wzrost przychodów firm ujętych w rankingu potwierdza opinię o znaczącym przyspieszeniu projektów digitalizacji i cyfrowej transformacji, podkreślili autorzy.
E-commerce: Co drugi Polak (51%) korzysta z urządzeń mobilnych robiąc zakupy online, wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia przy współpracy z Mokka. Aplikacje bankowe (74%), społecznościowe (72%) i zakupowe (69%) to trzy najczęściej posiadane rodzaje aplikacji w telefonach wśród Polaków korzystających z zakupów online. W dalszej kolejności są to aplikacje nawigacyjne (54%), aplikacje filmowe i muzyczne (43%), a także gry (33%) oraz aplikacje serwisów informacyjnych (30%). Rzadziej instalujemy aplikacje sportowe czy służące do czytania, czy audiobooków, podano także.
Cyberbezpieczeństwo: Atlas VPN przewiduje, że jeśli tempo trendu wzrostowego utrzyma się do końca 2022 r., liczba jednorożców w branży cyberbezpieczeństwa (firm wycenionych na ponad 1 mld USD) będzie wyższa, niż nigdy przedtem i przyćmi wynik 36 jednorożców z roku 2021. W I półroczu br. w branży powstało 19 firm o wartości co najmniej 1 mld USD. Z danych liczbowych wynika, że rynek bezpieczeństwa cyfrowego zaczął się szybciej rozwijać dopiero na początku 2021. Liczba jednorożców zajmujących się cyberbezpieczeństwem wzrosła z 6 w 2020 r. do 36 w 2021 r., co stanowi wzrost o 500% r/r. Zwrot w kierunku pracy zdalnej i edukacji online na całym świecie był głównym czynnikiem, który przyczynił się do wzrostu tego rynku.
Telemedycyna: Pandemia koronawirusa przyspieszyła rozwój telemedycyny. Z danych TU Zdrowie wynika, że co czwarta wizyta u lekarzy różnych specjalności to e-konsultacja. Zainteresowanie taką formą kontaktu z lekarzami wynika już nie z konieczności, ale przede wszystkim z wygody i możliwości szybszego dostępu do świadczeń. Z danych TU Zdrowie wynika, że ubezpieczeni najczęściej korzystają z e-konsultacji lekarzy internistów (65%), lekarzy medycyny rodzinnej (48%), pediatrów (39%), a w dalszej kolejności diabetologów (28%), alergologów (21%) czy endokrynologów (18%).
Smartfony: Blisko połowa dzieci spędzana z telefonem w ręku ponad 3 godziny dziennie, wynika z najnowszego badania „Dzieci a smartfony”. Z okazji zbliżającego się rozpoczęcia roku szkolnego firma Digital Care sprawdziła, w jaki sposób najmłodsi korzystają ze smartfonów: już 2/3 polskich dzieci ma własną komórkę; blisko połowa z nich spędza na telefonie więcej niż 3 godziny dziennie; mniej niż połowa rodziców (46%) instaluje w smartfonie dziecka blokady rodzicielskie; 47% badanych zadeklarowało, że urządzenie dla dziecka kosztowało poniżej 1000 zł.
Cyberbezpieczeństwo: Ponad 111 tys. użytkowników z 11 krajów pobrało nieoficjalną, desktopową wersję Google Translate, która zainfekowana była złośliwym oprogramowaniem. Wśród ofiar są m.in. Polacy, podało Check Point Research. Zaszyte szkodliwe oprogramowanie wykorzystywało moce obliczeniowe komputerów do wydobywania kryptowalut, jednak eksperci uważają, że w łatwy sposób może zostać podmienione na trojany bankowe lub ransomware.
E-commerce: Z raportu Apaczka.pl wynika, że jedną z najbardziej pożądanych dziś funkcji dla firm sprzedających przez internet jest obsługa zwrotów. Zdaniem 64% respondentów badania, jest ona niezbędna do funkcjonowania firmy, jednak jedynie 50% badanych firm oferuje taką usługę. Wysoko na liście usług ważnych z perspektywy procesu zakupowego firmy wskazują także te umożliwiające personalizację ścieżki zakupowej. Dla 74% niezbędna jest możliwość wysyłania osobistych powiadomień o statusie przesyłki, choć korzysta z nich dotąd jedynie 49%.
Cyberbezpieczeństwo: Aż 6 na 10 placówek edukacyjnych doświadczyło w ubiegłym roku ataku ransomware. Raport firmy Sophos wskazuje również, że: w szkolnictwie częściej niż w innych branżach w wyniku ataku dochodzi do zaszyfrowania danych, aż 95% placówek edukacyjnych twierdzi, że działalność cyberprzestępców uniemożliwiła im normalne funkcjonowanie, prawie połowa badanych szkół i uczelni zdecydowała się na zapłacenie okupu. Tylko 2% z nich otrzymało z powrotem komplet swoich danych, jedynie 78% placówek ma wykupioną cyberpolisę.
BIZNES I FINANSE: SPÓŁKI
VRG: Deni Cler – z Grupy VRG – będzie dalej rozwijać sprzedaż e-commerce z celem 15% udziału w sprzedaży na ten rok, poinformowała ISBnews.TV prezes DCG – właściciela marki Deni Cler – Iwona Kossmann. Podkreśliła, że pomimo trudnej sytuacji makroekonomicznej, Deni Cler nie stosuje obecnie dużych podwyżek cen.
Comarch: Wartość portfela zamówień Comarchu jest o ok. 10% wyższa r/r, poinformował wiceprezes Konrad Tarański. W jego ocenie, powtórzenie w tym roku ubiegłorocznego EBIT jest „raczej ambitne, ale nie niemożliwe”.
InPost: Chce rozwijać współpracę z klientami na więcej niż jednym rynku i efekty tego będą wkrótce widoczne, poinformowali przedstawiciele spółki. Przykładem jest tu Vinted, które dzięki paneuropejskiemu zasięgowi osiągnęło w I półroczu br. pierwsze miejsce wśród klientów InPostu pod względem udziału w przychodach, wyprzedzając Allegro.
InPost: Podtrzymuje zamiar wzrostu szybciej od rynków, na których jest obecny, w kolejnych kwartałach, poinformowali przedstawiciele spółki. Operator zakłada też, że będzie utrzymywał tempo rozwoju sieci Paczkomatów w Polsce, która powiększy się do ok. 20 tys. na koniec tego roku.
Comp: Odnotował 7 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2022 r. wobec 33,94 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 291,53 mln zł w I poł. 2022 r. wobec 410,94 mln zł rok wcześniej.
InPost: Odnotował 216,9 mln zł skonsolidowanego zysku netto z działalności kontynuowanej przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2022 r. wobec 90,3 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 685,2 mln zł w II kw. 2022 r. wobec 849,6 mln zł rok wcześniej.
Comarch: Odnotował 12,35 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2022 r. wobec 28,51 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 426,32 mln zł w II kw. 2022 r. wobec 337,37 mln zł rok wcześniej.
Grupa K2: Podjęła decyzji o rozpoczęciu przeglądu opcji strategicznych związanych z dalszym rozwojem działalności spółki oraz grupy kapitałowej, podała Grupa K2.
Kino Polska TV: Oczekuje bardzo dobrego II półrocza, poinformował prezes Kino Polska Bogusław Kisielewski. Grupa spodziewa się m.in. braku zdarzeń jednorazowych, bardzo dobrej oglądalności ZoomTV i dalszego wzrostu rentowności Stopklatki.
Asseco Poland: Patrzy optymistycznie na II półrocze bieżącego roku, utrzymując tempo pozyskiwania nowych kontaktów i dynamikę kosztów według wcześniejszych założeń, poinformował zarząd grupy.
Sygnis: Planuje kolejne przejęcia w polskiej branży druku 3D i komercjalizację maszyn własnej produkcji, poinformował ISBtech prezes Andrzej Burgs. Spodziewa się uzyskania „sensownych przychodów” i zysku bieżącego w listopadzie/grudniu tego roku.
Asseco Poland: Skonsolidowany portfel zamówień Asseco na 2022 r. w kursach zmiennych, w obszarze oprogramowania i usług własnych, ma obecnie wartość 12,5 mld zł i jest wyższy o 24% niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, podała spółka. W kursach stałych, w jakich został przeliczony backlog na 2021 r., wzrost wynosi 11% do 11,2 mld zł.
Asseco Poland: Odnotowało 140,9 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2022 r. wobec 139,6 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. W ujęciu non-IFRS zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej ukształtował się na poziomie 147 mln zł (wzrost o 10%).
Play: Całkowite przychody Play zwiększyły się o 26% r/r do 2,3 mld zł w II kw. 2022 r., zaś EBITDAaL wzrosła o 79% r/r, przekraczając w II kwartale 2022 r. poziom 1 mld zł, podał operator. Liczba raportowanych klientów mobilnych (bez M2M) wzrosła o 7,8% r/r do 16,5 mln.
Sescom: Odnotował 1,12 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. roku obrotowego 2022/2023 (kwiecień-czerwiec 2022) wobec 1,21 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Httpool: Tomasz Kucharczyk dołączył do zespołu, obejmując stanowisko senior regional marketing managera, odpowiedzialnego za Polskę i kraje bałtyckie: Litwę, Łotwę i Estonię.
REDD: Specjalnie zaproszeni uczestnicy rynku mogą korzystać z największej bazy danych o rynku nieruchomości magazynowych. To pierwsza taka baza danych o tym sektorze w Polsce. „REDD stworzył jedno z najgorętszych narzędzi proptech dla sektora nieruchomości biurowych docenianych przez najważniejsze firmy w Polsce. W ostatnich miesiącach intensywnie pracowaliśmy, aby taką samą wartość dostarczyć na rynek nieruchomości magazynowych, który przeżywa obecnie absolutny boom. Proponowane przez nas podejście do transparentności danych o rynku to istotny przełom w Polsce, wpisujący się w światowe trendy sektora nieruchomości. Od dzisiaj uczestnicy rynku magazynowego – podobnie jak ich koledzy z sektora biurowego – będą dysponowali jedyną taką technologią, która oszczędza czas, maksymalizuje zyski z portfolio nieruchomości i wspiera podejmowanie trudnych, skomplikowanych decyzji w nieruchomościach magazynowych” – powiedział twórca i CEO REDD Tomasz Ogrodzki.
SICO Polska: Spółka dostarczająca rozwiązania z zakresu poligrafii, reklamy i komunikacji wizualnej, wynajęła 3700 m2 powierzchni magazynowo-biurowej z showroomem w Panattoni Park Warsaw North II. Na etapie poszukiwania nowej lokalizacji najemca skorzystał ze wsparcia ekspertów z Newmark Polska.
SAS, SingleStore: Firmy połączyły siły, aby jeszcze bardziej ułatwić firmom cyfrową transformację. Dzięki wykorzystaniu AI i uczenia maszynowego, przedsiębiorstwa są w stanie skuteczniej zarządzać swoimi zbiorami danych w chmurze. Przekłada się to na poprawę ich efektywności i wydajności oraz na ograniczenie tzw. zadłużenia technicznego, które wynikało ze złej organizacji danych.
GlobalLogic: Pochodząca z Doliny Krzemowej firma otwiera w Katowicach swój nowy oddział. Do końca roku pracę w biurze organizacji w kompleksie Face2Face Business Campus na ulicy Żelaznej 2 znajdzie ponad stu specjalistów IT zajmujących się projektami dla sektora automotive.
Nokia: Od początku lipca 2022 roku firma kieruje 6G-ANNA – niemieckim, pionierskim projektem 6G finansowanym ze środków krajowych. Nokia będzie współpracować z 29 partnerami projektu 6G-ANNA, aby prowadzić i napędzać badania nad siecią 6G oraz jej standaryzacją.
Luneos: Spółka realizująca projekty Transformacji Energetycznej 360 wśród przedsiębiorców otworzy nowe biuro na koniec tego roku w biurowej części inwestycji Moje Miejsce, którą Echo Investment zrealizowało na Dolnym Mokotowie.
Intel Labs: Naukowcy z firmy Intel, we współpracy z Włoskim Instytutem Technologii i Uniwersytetem Technicznym w Monachium, wprowadzili nowe podejście do uczenia się obiektów w oparciu o sieci neuronowe.
Creatio: Globalny dostawca jednolitej platformy do automatyzacji przepływu pracy i CRM no-code i z maksymalnym stopniem swobody, ogłosił otwarcie nowego biura w Warszawie. Creatio z siedzibą w Bostonie, MA, dalej rozszerza swój zasięg, tym razem w Europie, i wzmacnia swoją obecność na rozwijającym się rynku technologicznym, aby zaoferować firmom w regionie wielokrotnie nagradzaną platformę no-code do automatyzacji przepływów pracy.
GIEŁDA, EMISJE, M&A
Pure City: Pozyskuje łącznie 4 mln zł kapitału zalążkowego od funduszu Freya Capital na budowę sieci cyfrowej reklamy zewnętrznej oraz sieci stacji ładowania aut elektrycznych w jednym pod marką Pure City – Miejska Sieć Elektrostacji, poinformował ISBtech prezes Pure City Wojciech Bieńkowski. Łączny, kilkuletni capex inwestycyjny projektu szacuje na 70-80 mln zł.
Grupa K2: Podjęła decyzję w sprawie rozpoczęcia programu skupu akcji własnych w celu umorzenia, podała spółka. Trzeci program skupu zakłada nabycie nie więcej niż 463 531 akcji stanowiących nie więcej niż 20% kapitału zakładowego w cenie od 1 do 30 zł za sztukę.
Grupa K2: Zdecydowała o wypłacie zaliczki na poczet przewidywanej dywidendy za rok 2022 w łącznej kwocie 4,64 mln zł, tj. 2 zł na jedną akcję, podała spółka.
Sygnis: Największa grupa w polskiej branży druku 3D sprzedała działalność w obszarze fotografii produktowej i 360 stopni pod marką Mode_360 spółce technologicznej Orbitvu. Cena początkowa sprzedaży Mode z tytułu sprzedaży praw własności intelektualnej oraz środków trwałych to ponad 2 mln zł. Ostateczna kwota transakcji, uwzględniająca także płatności w transzach z tytułu relacji z siecią podmiotów agencyjnych dystrybuujących produkty związane z fotografią produktową, może wynieść 9 mln zł.
Moliera2: Podpisał z Igorem Klają – twórcą OTCF, właściciela m.in. marek 4F i Outhorn – list intencyjny, w którym strony oświadczyły, iż zamierzają wspólnie zrealizować przedsięwzięcie biznesowe polegające na budowie lidera wśród przedsiębiorstw działających na terenie Europy Środkowej i Wschodniej w segmencie sprzedaży internetowej i stacjonarnej marek luksusowych, podała spółka.
Odpocznij: Emisja akcji spółki przez crowdfunding udziałowy startuje 16 września na platformie Beesfund.
PRODUKTY, WDROŻENIA, INNE
PGG: W sklepie internetowym Polskiej Grupy Górniczej (PGG) zaopatrzyło się ponad 226 tys. klientów od początku roku, podała spółka. Za pośrednictwem e-sklepu do gospodarstw domowych trafiło dotąd ponad 900 tys. ton węgla.
Bank Pekao: Zwiększył bazę aktywnych klientów bankowości elektronicznej ponad półtorakrotnie w ciągu 5 lat do 3,2 mln, podała instytucja.
Ciech: System APC działa już w fabrykach Ciechu w Inowrocławiu i Stassfurcie, trwają przygotowania do jego wdrożenia w Janikowie, podał Ciech. Efekt implementacji systemu APC w odniesieniu do wyniku EBITDA biznesu sodowego może wynieść około kilkunastu milionów złotych rocznie.
Allegro: Wprowadza od 31 sierpnia dostawy tego samego dnia do zielonych automatów paczkowych One Box by Allegro dla 10. największych metropolii, podała spółka.
UKE: Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE) ustalił, że pięciu przedsiębiorców prowadziło zorganizowaną działalność, w ramach której oferowali i odpłatnie udostępniali innym podmiotom udostępnione im częstotliwości, co stanowiło wykorzystywanie częstotliwości niezgodnie z uprawnieniami, podał Urząd. Prezes UKE nałożył na tych przedsiębiorców kary w wysokości od 5 do prawie 17 tys. zł.
PZU, Tpay: Użytkownicy platformy mojePZU otrzymają dostęp do nowego systemu płatności online w efekcie współpracy ubezpieczyciela z Tpay i Bankiem Pekao, podało PZU. Tpay oraz Bank Pekao dostarczają PZU obsługę płatności internetowych, w tym pełną integrację z bramką płatniczą PZU w opcji umożliwiającej opłacenie zamówienia bez opuszczania strony, płatności przelewami online (pay-by-link), BLIK-iem oraz akceptację płatności kartowych. mojePZU udostępni płatności operatora Tpay, wynika z komunikatu PZU.
Netia: Od września br. nowa oferta usług telefonii komórkowej Grupy Netia składa się z czterech taryf, z których każda zapewnia teraz dostęp do sieci 5G firmy Polkomtel – operatora sieci Plus. W stosunku do poprzedniej odsłony ofert Netia Mobile największe zmiany zaszły w najpopularniejszej, środkowej taryfie (Super 5G), w której miesięczny abonament dla użytkowników innych usług Netii wynosi 30 zł miesięcznie (cena brutto z rabatami za zgody marketingowe).
Creotech Instruments: Zawarł z Orange Polska umowę na realizację dostawy technologii służącej do synchronizacji czasu pochodzącego z zegarów atomowych z dokładnością poniżej nanosekundy. Technologia White Rabbit została opracowana w ośrodku naukowo-badawczym Europejskiej Organizacji Badań Jądrowych CERN. Obecnie Creotech Instruments prowadzi wraz z CERN prace nad rozwojem kolejnych produktów korzystających z tej technologii. Współpraca z Orange Polska pozwoli tej innowacyjnej technologii na pierwsze komercyjne zastosowanie w obszarze telekomunikacji w Polsce. Termin realizacji zamówienia przypada na IV kwartał 2022 r.
e-Urząd Skarbowy: W e-Urzędzie Skarbowym można już złożyć UPL-1, czyli pełnomocnictwo do podpisywania elektronicznych deklaracji podatkowych. Nowa funkcjonalność to ułatwienie zarówno dla mocodawców, jak i pełnomocników. „Wprowadzając nową usługę rozszerzyliśmy jednocześnie katalog pełnomocnictw, który użytkownicy serwisu chętnie przeglądają” – czytamy w komunikacie.
Tauron: Spółka VCC, specjalizująca się w customer experience, zajmie się kompleksową obsługą klientów Grupy Tauron. Współpraca obejmie realizację procesów obsługowych i sprzedażowych na infolinii oraz w elektronicznych kanałach kontaktu.
Alior Bank: Dzięki tabletom bankierzy będą mogli obsługiwać klientów indywidualnych zarówno w oddziale, jak i poza nim. Urządzenie pozwoli otworzyć rachunek osobisty i oszczędnościowy, zaktualizować dane czy wystąpić o wydanie karty płatniczej. Bank pracuje nad udostępnieniem usługi również dla klientów biznesowych.
PGNiG: Geofizyka Toruń z grupy kapitałowej PGNiG, we współpracy ze startupem Evorain, opracowuje program umożliwiający bardziej efektywną analizę danych sejsmicznych. Rozwiązanie będzie mogło być wykorzystane w bieżących pracach spółki. Celem projektu Wykorzystanie uczenia maszynowego w znakowaniu pierwszych wstąpień fal refrakcyjnych. ML FB Pick jest stworzenie oprogramowania, które przyspieszy i udoskonali przetwarzanie danych sejsmicznych. W konsekwencji program pozwoli na efektywniejsze poszukiwania takich surowców, jak np. gaz ziemny czy ropa naftowa.
Havas Market: Z początkiem września Tomasz Kwiatkowski objął stanowisko lidera polskiego oddziału Havas Market, będącego częścią międzynarodowej sieci agencji E-commerce należącej do Havas Media Group. Havas Market to jednostka skupiająca i poszerzająca kompetencje digital i e-commerce w ramach Havas Media Group.
Comarch: Podpisał umowę z operatorem komórkowym Orange Wybrzeże Kości Słoniowej, należącym do francuskiej grupy telekomunikacyjnej Orange. W ramach współpracy Comarch dostarczy takie moduły jak Comarch Order Capture, Customer Order Management, Product Catalog oraz Convergent Billing System. Rozwiązanie Comarch zostanie wdrożone w Orange z wykorzystaniem infrastruktury prywatnej chmury Orange (Orange Private Cloud). Comarch dostarczy oraz uruchomi gotową i w pełni zintegrowaną platformę, która następnie będzie dalej konfigurowana i integrowana z lokalnymi systemami Orange Wybrzeże Kości Słoniowej. Wszystkie prace będą realizowane z pomocą lokalnego integratora systemów (IS).
Komputronik: Zaprezentował nowe logo i zmienił całą identyfikację wizualną marki. Nowy sposób komunikacji zwraca uwagę na istotne dla firmy kierunki: podkreśla nowoczesność, bliskość relacji z klientami oraz wsparcie w świecie elektroniki. Wprowadzeniu logotypu towarzyszy też launch nowej platformy komunikacji – Radość z Technologii. „Pierwsze zmiany konsumenci mogą zobaczyć już w sklepie internetowym, gdzie oprócz logotypu pojawiły się też nowe funkcjonalności, które ułatwiają zakupy. Proces rebrandingu chcemy zakończyć w przeciągu najbliższych tygodni, kiedy zmienimy identyfikację wizualną we wszystkich salonach stacjonarnych” – skomentował prezes Wojciech Buczkowski.
Envirly: Polski startup stworzył nowoczesną platformę służącą do monitorowania śladu węglowego produktu, wydarzenia, usługi czy całej organizacji. Poprzez tę platformę można stale monitorować ślad, ustalić cele redukcyjne oraz otrzymywać inteligentne rekomendacje dotyczące obniżania jego poziomu. Dzięki niej przedsiębiorcy mogą spełnić wymagania regulacyjne, zabezpieczyć się przed wypadnięciem z łańcucha dostaw oraz postawić pierwszy krok w kierunku ekorozwoju, który na Zachodzie staje się już normą – bez potrzeby zatrudniania konsultantów. Pomimo niespełna roku istnienia na rynku, start-up może pochwalić się licznymi osiągnięciami m.in. udziałem w finale Programu Grantowego ING Polska oraz Startup Impact Program, organizowanego przez Kozminski Business Hub i Żabka Polska, jak również uzyskaniem finansowania z PARP (Centrum Rozwoju Małych i Średnich Przedsiębiorstw) w wysokości 1 mln zł.
Orange, Equinix: Ogłosiły, że Orange rozszerzył swoją infrastrukturę Telco Cloud w Amsterdamie, Madrycie i Seattle, korzystając z możliwości Equinix Bare Metal as a Service, aby przyspieszyć wdrażanie międzynarodowej sieci nowej generacji. Nowy model umożliwia Orange zapewnienie swoim klientom biznesowym i hurtowym rozbudowanych punktów obecności (PoP) w chmurze Telco na żądanie. Chmura Telco dostarcza podstawowe usługi takie jak: SD-WAN, CDN, roaming 5G i usługi głosowe z oczekiwanym opóźnieniem poniżej ~10 milisekund.
InPost: Wprowadza funkcjonalność w aplikacji InPost Mobile „Udostępnij z apki do apki” pozwoli adresatowi przesyłki, znajdującej się w urządzeniu Paczkomat® InPost szybko, wygodnie i bezpiecznie udzielić dostępu do skrytki z paczką osobie trzeciej.
Nokia: Przedstawia 4 nowe urządzenia. Wśród nich najbardziej ekologiczny smartfon w historii producenta. Cztery nowe urządzenia, włącznie z najbardziej przyjaznym środowisku smartfonem Nokii w historii oraz prawdziwie wynagradzającą za jak najdłuższe wykorzystywanie swojego urządzenia od Nokii usługą subskrypcyjną Circular.
HTC: Wprowadza nowy smartfon gotowy do pracy w VIVERSE. HTC Desire 22 pro przeniesie nas w przyszłość. Został zaprojektowany z myślą o immersyjnych doświadczeniach w świecie, w którym fizyczne, cyfrowe i wirtualne elementy łączą się ze sobą. Desire 22 pro w połączeniu z urządzeniami typu XR umożliwia odtwarzania treści 2D i 3D. Przygotuj się na nowy wymiar we wszystkim co robisz – w pracy, domu i rozrywce.
Lenovo: Podczas trwających targów IFA w Berlinie zaprezentowało nowości produktowe, wśród których wyróżnia się nowa odsłona 16-calowego Lenovo ThinkPad X1 Fold. Oprócz tego firma zaprezentowała nową generację ThinkBooka 16p, urządzenia konsumenckie: Lenovo Tab P11 Pro 2. generacji, Lenovo Tab P11 2. generacji, Lenovo IdeaPad 5i Chromebook oraz nowe monitory biznesowe i gamingowe oraz okulary, stanowiące wirtualny monitor.
Vectra: Podaje że, w ramach najnowszej oferty jako jedyny operator na polskim rynku, proponuje abonentom dostęp do światłowodowego internetu o prędkości pobierania do 1,2 Gb/s. W nowych pakietach operator łączy usługę 1,2 Gb/s z TV Smart oraz dostępem do serwisu Netflix.
Check Point Software Technologies: Firma specjalizująca się w rozwiązaniach z zakresu bezpieczeństwa cybernetycznego, ogłosiła współpracę z Intel Corporation. Rozwiązanie Check Point Quantum IoT Protect zostanie udostępnione w ramach nowej platformy Intela dla programistów urządzeń IoT – Intel Pathfinder dla RISC-V, pozwalając na łatwą integrację cyberbezpieczeństwa bez wpływu na wydajność produktów.
Infonet Projekt: Przy wsparciu technologicznym IBM zaprezentował aplikację chmurową Darczyńca. To jedyne w Polsce tego typu rozwiązanie dla samorządów i organizacji społecznych do skoordynowanego i transparentnego zarządzania przekazywaniem darów od mieszkańców. Bezpłatna aplikacja Darczyńca to cyfrowy most łączący samorządy i organizacje pozarządowe ze społecznością lokalną, umożliwiając mieszkańcom publikowanie informacji o przedmiotach, które chcą przekazać organizacjom pomocowym za darmo.
TCL Electronics: Jeden z największych producentów sprzętu TV, a także wiodąca marka na rynku elektroniki użytkowej, uczestniczy w targach IFA 2022. TCL z nowym hasłem Inspire Greatness, pokazuje swoje najnowsze produkty. Oprócz nowych zestawów kina domowego i urządzeń gospodarstwa domowego, TCL demonstruje największy na świecie telewizor z podświetleniem Mini LED, 98-calowy telewizor QLED z kolekcji XL, 136-calowy ekran kinowy 4K, najwyższej klasy monitory dla graczy oraz najnowsze soundbary RAY•DANZ z systemem Dolby Atmos.
Źródło: ISBnews