Spadek marży brutto ze sprzedaży Atalu do 19,9% w II kwartale br. wobec 32,7% kwartał wcześniej nie jest początkiem negatywnego trendu i w II półroczu marża – dzięki dużo bardziej rentownym projektom – będzie powyżej zakładanego przez spółkę średniookresowego celu 25%, poinformował dyrektor finansowy Andrzej Biedronka-Tetla.
„Powtarzamy jak mantrę – średniookresowo [celem jest] 25%. Ale też na II półrocze co najmniej 25%. Przewidywana marża z pewnością będzie wyższa niż 25%” – powiedział Biedronka-Tetla podczas konferencji prasowej.
Prezes Zbigniew Juroszek podkreślił, że bieżący rok jest podobny wynikowo do poprzedniego. Z jego słów wynika, że nie wystąpią w nim negatywne zjawiska, które mogłyby wpłynąć na politykę dywidendową.
„Na razie rok 2021 i 2022 na wszystkich poziomach wyglądają bardzo podobnie. Nie tylko na przychodach, ale również na wyniku. Na razie polityka dywidendowa się nie zmieniła. Wyniki za 2022 są dość podobne do 2021 i tu się niewiele wydarzy. Dopiero sytuacja zmieniona się pojawi w 2023” – powiedział prezes.
Atal po przekazaniu 1 784 lokali mieszkalnych i usługowych w I półroczu 2022, wygenerował skonsolidowane przychody na poziomie 875,9 mln zł. Oznacza to wzrost o ponad 34% rok do roku. Od stycznia do czerwca br. grupa wypracowała skonsolidowany zysk netto w wysokości ponad 185,2 mln zł, czyli ok. 59% więcej niż w analogicznym okresie 2021 roku. Marża brutto ze sprzedaży w I półroczu 2022 roku wyniosła 25,9%.
Atal to firma deweloperska specjalizująca się w budownictwie kompleksów mieszkaniowych, zlokalizowanych w obrębie największych miast w Polsce. Akcje spółki są notowane na GPW od 2015 r.
Źródło: ISBnews