Prawie 3/4 e-konsumentów (74%) kupuje online od co najmniej 5 lat, a 8% rozpoczęło swoją przygodę z e-handlem w czasie pandemii, wynika z raportu PayU „Zachowania e-konsumentów w Polsce w 2022 r.”. Ponad połowa kupujących (58%), którzy dokonali zakupu przez internet w okresie od stycznia do lipca 2022 r. deklaruje, że zawsze zwraca uwagę na to, jaka firma jest operatorem ich płatności podczas zakupów online.
„Zwolenników e-handlu przybywa z roku na rok – obecnie w sieci zaopatruje się już 26 mln Polaków, a w najbliższych latach liczba ta wzrośnie o kolejnych kilka milionów. Jak wynika z badania PayU, 74% e-konsumentów kupuje online od co najmniej 5 lat, a 8% rozpoczęło swoją przygodę z e-handlem w czasie pandemii. Ponad połowa kupujących (58%), którzy dokonali zakupu przez Internet w okresie od stycznia do lipca 2022 r., zawsze zwraca uwagę na to, jaka firma jest operatorem ich płatności podczas zakupów online. 67% e-konsumentów, którzy znają PayU, korzysta z tego systemu od pierwszych doświadczeń z zakupami w internecie” – czytamy w komunikacie poświęconym raportowi.
„Od 20 lat łączymy możliwości sklepów internetowych z potrzebami kupujących online, zapewniając bezpieczny i wygodny transfer środków pomiędzy obiema stronami transakcji zakupowej. Pomagamy e-sklepom wprowadzać nowe rozwiązania płatnicze, a wyniki naszego badania są dowodem na to, że konsumenci dostrzegają i doceniają obecność PayU w procesie zakupowym” – powiedziała prezes PayU Joanna Pieńkowska-Olczak cytowana w komunikacie.
Czynnikami motywującymi najbardziej do robienia zakupów przez Internet są najczęściej te związane z oszczędnością czasu (68%), dostępnością o każdej porze (66%) oraz możliwością zrobienia zakupów z domu (62%). Czynniki finansowe, takie jak niższe ceny niż w sklepach stacjonarnych oraz rabaty i promocje motywują do zakupów przez internet odpowiednio: 55% i 50% kupujących online.
Badanie „Zachowania e-konsumentów w Polsce w 2022 roku” zostało zrealizowane na zlecenie PayU przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia. Ankiety przeprowadzono techniką CAWI 1-12 sierpnia 2022 r. na grupie 1 022 e-konsumentów w wieku 18-65 lat, którzy dokonali zakupu online w okresie styczeń-lipiec 2022 r.
PayU to jeden z największych dostawców usług płatniczych dla e-biznesów na świecie, procesuje transakcje na 50+ najdynamiczniej rozwijających się rynkach e-commerce i oferuje 400+ zarówno lokalnych, jak i międzynarodowych metod płatności.
Źródło: ISBnews