Marketing Investment Group – właściciel m.in. sieci Sizeer i dystrybutor marek m.in. Timberland – ocenia, że wielokanałowa strategia sprzedaży przekłada się na wzrost przychodów w br. i dobre wyniki finansowe oraz planuje dalszy rozwój sieci sklepów stacjonarnych i internetowych, poinformował wiceprezes Krzysztof Nitsch. W kolejnych miesiącach grupa otworzy e-commerce w Słowenii, Chorwacji i Serbii.
„Year-to-date wyniki mamy bardzo pozytywne. W oparciu o wiedzę z poprzednich dwóch lat spodziewaliśmy się mocnego, stałego przesunięcia w stronę e-commerce, ale to, co nas zaskoczyło, to powrót klientów do sieci handlowych. Rzeczywistość tego roku pokazała, że e-commerce był przeszacowany, a sklepy tradycyjne niedoszacowane. Ale bilans się spina, co sprawia, że generowane wyniki są relatywnie dobre” – powiedział Nitsch w rozmowie z ISBnews podczas Commerce Transformation Days we Wrocławiu.
„Strategia omnichannel i otwartość na obsługę w miejscu i metodą, które wybiera klient okazała się słuszna i na tym korzystamy. Ogólnie w tym roku oczekujemy wzrostu przychodów i poprawy marży” – dodał.
Wiceprezes poinformował, że grupa po powrocie konsumenta kontynuuje rozwój sieci sklepów, ale jednocześnie ją optymalizuje.
„Część centrów handlowych straciła znaczenie i razem z kończącymi się kontraktami wygaszamy sklepy. To z kolei w innych miejscach generuje się przestrzeń do powiększania lokali i otwierania nowych sklepów. W przypadku sieci Sizeer otwarcia odbywają się głównie poza Polską, w Polsce to raczej optymalizacja i relokacje” – wyjaśnił Nitsch.
„Rozwijamy się w regionie CEE. Trzy miesiące temu dokonaliśmy akwizycji 22 sklepów na Bałkanach i zrebrandowaliśmy je na Sizeer, dzięki czemu marka ta jest obecna już na 14 rynkach. Z kolei w oparciu o pozyskanie partnera strategicznego w spółce JD rozpoczęliśmy rozwój sieci JD Sports. Mamy na ten moment 11 sklepów JD plus e-commerce w Polsce. Planujemy dalsze otwarcia w kolejnych kwartałach” – wymienił.
W obszarze e-commerce plany grupy obejmują otwarcie trzech nowych sklepów.
„W najbliższych trzech kwartałach planujemy uzupełnić sieć sprzedaży o platformy e-commerce’owe w Słowenii, Chorwacji i Serbii. Zamierzamy również uruchamiać kolejne sklepy online JD podążając za ekspansją sklepów fizycznych” – powiedział Nitsch.
Spółka szacuje, że w zależności od marki sprzedaż online odpowiada za 25-35% przychodów i spodziewa się, że ten udział w najbliższym roku nieznacznie tylko wzrośnie, ze względu na jednoczesną budowę sieci sklepów tradycyjnych.
Obecne otoczenie gospodarcze spółka uważa za duże wyzwanie, które będzie wywierać presję na wyniki.
„Na pewno przed nami duże wyzwanie dla całego rynku retail. Efektu kryzysu i recesji na dziś nie odczuwamy w swoim biznesie. Wynika to z akceptacji wzrostu średnich cen i znaczenia, jakie ma nasza oferta dla młodych konsumentów, ale rosnące ceny produktów, jak i kurczący się dochód rozporządzalny mogą w pewien spodów wpływać na zmniejszenie sprzedaży w najbliższej przyszłości, przynajmniej przejściowo” – powiedział.
„Dużym wyzwaniem będzie indeksacja czynszów, wynagrodzeń, wzrost kosztów energii, cen dostawców usług. To na pewno buduje dużą presję, przede wszystkim dla rentowności biznesów. I to dotyczy całego rynku” – zakończył wiceprezes.
Marketing Investment Group działa w branży retail fashion. Obecna jest na rynkach obuwniczo-odzieżowych w regionie CEE poprzez budowanie sieci salonów multibrandowych JD Sports, Sizeer, 50 style i Symbiosis. Jest wyłącznym dystrybutorem marek Timberland, New Era, Lotto, Umbro i innych, a ponadto producentem marek własnych, jak Confront i Up8. Grupa ma ponad 400 sklepów w 14 krajach.
Źródło: ISBnews