Pepco Group zdecydowało o zwiększeniu rocznych wydatków inwestycyjnych do 350-400 mln euro, podała spółka. Inwestycje mają zostać sfinansowane dzięki powtarzalnym oszczędnościom w zakresie przepływów pieniężnych z działalności.
„Biorąc pod uwagę jak bardzo rentowne są nasze sklepy, zdecydowaliśmy o przyspieszeniu programu rozbudowy sieci placówek. Będziemy też zwiększać naszą obecność w Europie Zachodniej i kontynuować program modernizacji sklepów. Nasze roczne wydatki inwestycyjne wzrosną do 350-400 mln euro” – czytamy w komunikacie.
„Inwestycje te zostaną sfinansowane dzięki stałym działaniom zarządu prowadzącym do powtarzalnych oszczędności w zakresie przepływów pieniężnych z działalności. Chociaż warunki handlowe nadal będą stanowiły wyzwanie, jesteśmy przekonani, że będziemy kontynuować rozwój. Sądzimy, że zmienność panująca na rynku jest dla nas szansą na zwiększenie udziału w rynku i obecności marki w Europie” – czytamy dalej.
W grudniu 2021 r. Pepco Group zapowiadało zwiększenie nakładów inwestycyjnych do ponad 200 mln euro w roku obrotowym 2021/2022 (rozpoczętym 1 października 2021) wobec 181 mln euro rok wcześniej.
Pepco Group prowadzi działalność w dwóch segmentach rynkowych: poprzez PEPCO (sieć wielobranżowych sklepów dyskontowych) oraz Poundland/Dealz (sieć sklepów działających w modelu zakupów impulsowych artykułów spożywczych, ogólnego przeznaczenia, sezonowych i artykułów pierwszej potrzeby sprzedawanych w formule cen jednorodnych). Spółka zadebiutowała na GPW w 2021 r.
Źródło: ISBnews