Auchan Retail Polska odnotowała 222 mln zł zysku netto w 2021 r., podała spółka. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 321 mln zł. Przychody ze sprzedaży Auchan wyniosły 11 188 mln zł.
W podanym okresie spółka odprowadziła do polskiego budżetu ponad 850 mln zł w postaci podatków i danin. Podatek od sprzedaży detalicznej wyniósł 109 mln, zapłacona nadwyżka podatku VAT to 307 mln zł, podatek CIT to 31 mln zł (spółka wykorzystała straty z poprzednich lat). Odprowadzone kwoty zaliczek i obciążeń z tytułu ZUS i PIT to 349 mln zł, podano także.
„W 2021 byliśmy w stanie ustabilizować wyniki na poziomie umożliwiającym inwestycje konieczne do realizacji naszej strategii. Jestem pewien, że oferując atrakcyjne produkty – dobre dla zdrowia, produkowane z troską o środowisko – razem z ekipą zaangażowanych pracowników będziemy mogli się rozwijać i w dalszym ciągu realizować potrzeby lokalnych społeczności” – powiedział dyrektor generalny Auchan Retail Polska Gérard Gallet, cytowany w komunikacie.
W 2021 roku Auchan wdrażała i realizowała założone w strategii cele: wzrost rentowności dzięki poprawie zarządzania działalnością operacyjną i rozwój e-commerce w kolejnych miastach w Polsce. Firma kontynuowała też rozwój sieci, otworzyła 6 kolejnych sklepów pod marką Easy Auchan na stacjach paliw bp oraz nowe sklepy franczyzowe.
W 2021 roku Auchan zarządzało 102 sklepami w Polsce: 70 hipermarketami i 32 supermarketami. Firma zatrudnia ponad 17 000 osób. Spółka w trakcie roku wyłączyła działalność związaną ze sprzedażą detaliczną paliw, zakończono.
Auchan Retail Polska to wieloformatowa sieć sprzedaży detalicznej o francuskich korzeniach, obecna w Polsce od 1996 r., zarządzająca na polskim rynku siecią hipermarketów, supermarketów, sklepów franczyzowych i sklepów osiedlowych, a także kanałem handlu e-commerce Auchan Direct. Auchan Polska jest częścią obecnej w 12 krajach sieci Auchan Retail.
Źródło: ISBnews