Przygotowywana przez 11 bit studios gra „Frostpunk 2” będzie miała wyższą cenę jednostkową niż pierwsza część gry, poinformował CEO Przemysław Marszał. Podkreślił, że wishlisty drugiej części są większe niż „Frostpunk 1” i spółka liczy tym samym na wyższe przychody.
„Założyliśmy przychody z tej gry większe niż z 'Frostpunk 1′. […] Widzimy większe wishlisty i zakładamy większe przychody z tej gry. I jeszcze ostatnia dana: to będzie droższa jednostkowo gra niż 'Frostpunk 1′” – powiedział Marszał podczas GPW Innovation Day.
W czerwcu br. spółka informowała, że wishlista „Frostpunk 2” jest trzy razy większa niż przy pierwszej części w tym samym czasie produkcji.
„Budżet produkcyjny na te trzy wewnętrzne projekty, które są w toku w 11 bit studios wynosi 110 mln zł. To są kwoty, które zostały zainwestowane i które będą zainwestowane do momentu premiery tych naszych wewnętrznych projektów. Dla porównania – w przypadku 'Frostpunk 1′ na sam development wydaliśmy 8-9 mln zł, a na kampanię marketingową – kolejne 4 mln zł. Widać tutaj sporą różnicę” – wskazał dyrektor finansowy Martin Balawajder.
Zapytany, czy spółka planuje dodać we „Frostpunk 2” funkcję multiplayer, prezes odmówił komentarza. Wskazał jedynie, że spółka ma przygotowaną listę ujawniania kolejnych informacji związanych z grą.
CFO poinformował także, że poszczególne działy w firmie do końca października opracowują swoje budżety, zaś na początku listopada ma być gotowy budżet dla całej firmy.
„W ub. roku podnieśliśmy o 7,8% wszystkie budżety naszych projektów. W tym roku również jesteśmy na etapie, że na początku listopada podejmiemy jakąś decyzję. I będziemy musieli ustosunkować się do obecnej, bardzo wysokiej inflacji w Polsce. Jeszcze nie wiem, co zrobimy, ale będziemy musieli na pewno mieć jakąś odpowiedź na tę rosnącą inflację” – zapowiedział Marszał.
11 bit studios to producent gier na platformy stacjonarne i mobilne. Spółka przeniosła się z NewConnect na rynek główny GPW w 2015 r. Ma na koncie takie tytuły, jak: „Anomaly”, „This War of Mine” i „Frostpunk” 11 bit studios prowadzi też program wydawniczy 11 bit publishing, w ramach którego, wydała m.in. gry „Moonlighter” i „Children of Morta”.
Źródło: ISBnews