InPost szacuje, że w najbardziej prawdopodobnym scenariuszu rynek e-commerce w Polsce wzrośnie w tym roku o 15-16% r/r, poinformował prezes Rafał Brzoska.
„Widzimy, że rośnie liczba tańszych zakupów, w tańszych sklepach, z mniejszym koszykiem zakupowym. To oznacza, że mamy do czynienia z substytucją produktową – co bezpośrednio nie ma wpływu na nas, bo paczka jest paczką i nie ważne, za ile klient dokonał zakupów – ale obawiam się, że rynek 'w totalu’ rok do roku nie przekroczy tych 15%, choć równie dobrze możemy dać się zaskoczyć” – powiedział Brzoska podczas konferencji prasowej.
„Jestem raczej w okolicach 15-16%, a nie 20% czy 10%. A przyszły rok – to jest kompletna 'tabula rasa’, nikt tego nie wie. My zakładamy scenariusz jednocyfrowy, póki co, jeżeli chodzi o Polskę” – dodał, pytany o oczekiwania na 2022 i 2023 r.
InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W lipcu 2021 r. sfinalizował przejęcie francuskiej spółki Mondial Relay. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.
Źródło: ISBnews