DataWalk odnotował 7,7 mln zł przychodów w III kw. br., co oznacza wzrost o 31% r/r (od początku roku łącznie 25,8 mln zł, czyli wzrost 29% r/r), podała spółka, prezentując szacunkowe dane.
„Trzeci kwartał był bardzo podobny do pierwszego półrocza pod względem mocnych stron, ale także pod względem rozczarowania dynamiką wzrostu naszych przychodów. Zaczynając od mocnych stron, nasza oferta produktowa nadal potwierdza swoje unikalne możliwości i fundamentalne przewagi. Mamy technologię, produkt i pozycjonowanie, aby stać się światowym liderem. Dynamika rynku nadal wskazuje na rosnące znaczenie analiz grafowych i hybrydowych. Spodziewaliśmy się w III kwartale znacznego wzrostu sprzedaży w stosunku do pierwszej połowy roku, ale tak się nie stało. Obserwujemy spowolnienie tempa podejmowania decyzji zakupowych przez niektórych klientów, mimo że nasze rozwiązania są uznawane za niezbędne, a produkt za optymalny dla ich potrzeb. Nie tracimy kontraktów, są one jedynie opóźnione, a w niektórych przypadkach podzielone na fazy ze zmniejszonym pierwszym zamówieniem” – powiedział prezes DataWalk Paweł Wieczyński, cytowany w komunikacie.
Według wstępnych wyliczeń, strata na poziomie operacyjnym, po skorygowaniu o niegotówkowe koszty programu motywacyjnego, wyniosła 14,7 mln zł w pierwszych trzech kwartałach 2022 r., w porównaniu do 4,6 mln zł w analogicznym okresie 2021 r., co wynika z realizacji wcześniejszych zapowiedzi spółki o zwiększeniu tempa inwestycji w obszary go-to-market (m.in. w pozyskiwanie talentów), podkreślono.
„Będziemy dokładnie analizować tempo inwestycji w obszarach innych niż go-to-market, aby chronić średnio- i długoterminowe cele wzrostu przychodów w przypadku, gdy otoczenie gospodarcze pozostanie takie jak obecnie lub się osłabi. Nasza firma jest unikalna i nawet jeśli sytuacja gospodarcza pozostanie niepewna, wyjdziemy z tego okresu z silniejszą organizacją, zdolną do przyspieszenia wzrostu” – dodał Wieczyński.
Publikacja raportu okresowego za III kw. br. nastąpi 22 listopada 2022 r.
DataWalk to podmiot technologiczny, który jako jeden z nielicznych na świecie zbudował na bazie własnej technologii produkt analityczny rozwiązujący globalne problemy w obszarze bezpieczeństwa. Platforma DataWalk łączy miliardy obiektów z wielu źródeł, znajdując zastosowanie w zakresie analityki śledczej w sektorze publicznym i finansowym m.in. w walce z przestępczością (amerykańskie agencje), wyłudzeniami (ubezpieczyciele) i przy identyfikacji nadużyć (administracja centralna). Spółka była notowana na NewConnect od 2012 r., a w 2019 r. zadebiutowała na rynku głównym GPW.
Źródło: ISBnews