Bolt przeznaczy dodatkowe 10 mln zł na otwarcie w Polsce kilkunastu Punktów Obsługi Kierowców oraz rozwój technologii i procesów weryfikacji współpracujących kierowców, podano w komunikacie. W efekcie na platformie Bolt usługi będą mogli świadczyć tylko ci kierowcy, którzy dostosują się do zmian.
Pierwszy punkt zostanie otwarty na początku przyszłego roku w Warszawie. Kolejnych 11 powstanie w największych polskich miastach. W punktach kierowcy będą musieli przedstawić konieczne dokumenty, gdzie Bolt będzie je weryfikował przed dodaniem do platformy. Obowiązkowe stanie się także dodatkowe oznakowanie samochodów, co będzie weryfikowane przez wymóg dostarczenia zdjęcia, podano w informacji.
„Poprzez zaostrzenie wymogów wobec partnerskich kierowców i flot potwierdzamy, że Bolt traktuje poważnie swoje zobowiązania wobec polskich władz i lokalnej społeczności. Tylko zaufanie użytkowniczek i użytkowników pozwoli nam realizować naszą misję poprawy jakości sektora transportu taxi w Polsce” -powiedział country manager Bolt w Polsce Paweł Kuncicki, cytowany w komunikacie.
Kolejnym wyróżnikiem nowych standardów będzie weryfikacja dodatkowych dokumentów każdego partnerskiego kierowcy. Potwierdzeniem, że partnerzy stosują się do nowych wymagań, będzie dostarczenie kopii identyfikatora kierowcy taxi, który musi się znaleźć w widocznym dla pasażerek i pasażerów miejscu w aucie wykonującym przejazd z aplikacją Bolt. Ponadto Bolt będzie weryfikował czy dany kierowca przebył odpowiednie badania psychologiczne i medyczne.
Bolt to założona w Estonii aplikacja mobilna przeznaczona m.in. do pośrednictwa w organizowaniu samochodowego transportu osobowego. Bolt ma 100 mln klientek i klientów w ponad 500 miastach w 45 krajach w Europie i Afryce.
Źródło: ISBnews