Redan odnotował 6,11 mln zł jednostkowego zysku netto w III kw. 2022 r. wobec 1,36 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Strata operacyjna wyniosła 0,73 mln zł wobec 1,01 mln zł straty rok wcześniej.
Przychody ze sprzedaży sięgnęły 22,72 mln zł w III kw. 2022 r. wobec 25,65 mln zł rok wcześniej.
W I-III kw. 2022 r. spółka miała 9,61 mln zł jednostkowej straty netto w porównaniu z 4,98 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 67,96 mln zł w porównaniu z 68,07 mln zł rok wcześniej.
„Pomimo wymagającej sytuacji na rynku osiągnęliśmy lekką poprawę w zakresie działalności operacyjnej. Przyspieszająca inflacja i rosnące stopy procentowe, wybuch wojny w Ukrainie, a następnie kryzys energetyczny i dalsze wzmocnienie presji inflacyjnej negatywnie wpływały na nastroje konsumentów. W takich warunkach zdołaliśmy jednak osiągnąć nieco wyższą marżę handlową. Poza kontynuacją obsługi kanałów dystrybucji marki 'Top Secret’, co pozostaje naszym głównym obszarem biznesu, największy wpływ na to miał rozwój usług logistyki kontraktowej” – powiedział Bogusz Kruszyński, cytowany w komunikacie.
„Ostateczne pogorszenie wyniku na poziomie netto wynikało głównie z ujemnego salda na działalności finansowej. Wpływ na to miała przede wszystkim dokonana wycena należności oraz ryzyk finansowych. W celu dalszej poprawy rentowności operacyjnej cały czas dążymy do dywersyfikacji działalności i wykorzystania naszego potencjału w zakresie logistyki” – dodał prezes.
Redan przez pierwsze trzy kwartały br. uzyskał ponad 68,5 mln zł przychodów, powtarzając w tym zakresie osiągnięcia sprzed roku. Uwzględniając jedynie hurtową sprzedaż towarów pod marką „Top Secret” w Polsce, obroty w minionym okresie były o 4% wyższe w ujęciu r/r, podano w komunikacie.
Redan wypracował jednocześnie o 3% wyższą marżę handlową, która wzrosła do poziomu ponad 10,9 mln zł. Największy wpływ na poprawę rentowności miał rozwój usług logistyki kontraktowej obejmujących operacje związane z obsługą zamówień z e-commerce dla zewnętrznych odbiorców. Z tego tytułu Redan w pierwszych trzech kwartałach br. uzyskał blisko 0,8 mln zł przychodów.
„Postrzegamy ten obszar jako rozwojowy i zmniejszający uzależnienie od biznesu marki 'Top Secret’. Wdrożyliśmy działania w celu pozyskania kolejnych klientów. Pierwsze umowy są finalizowane, a rozmowy prowadzone” – wskazał członek zarządu odpowiedzialny za logistykę i rozwój tej działalności Dariusz Młodziński.
Redan podkreślił, że osiągnięty w pierwszych 3 kwartałach br. lekki wzrost marży handlowej, przełożył się również na poprawę o 6% wyniku na sprzedaży. Na poziomie wyniku operacyjnego spółka osiągnęła z kolei poprawę o 17% w ujęciu r./r. Natomiast wynik netto spadł do poziomu -9,6 mln zł i był blisko dwa razy gorszy niż rok wcześniej. Główny wpływ na to miało niższe o 5,2 mln zł saldo na działalności finansowej uwzględniające księgowe odpisy na należności.
Redan pod koniec sierpnia 2020 r. sprzedał udziały w swojej spółce zależnej Top Secret i obecnie realizuje usługi na rzecz marki „Top Secret”, które dotyczą m.in. wykonywania wszystkich operacji logistycznych, obsługi w zakresie IT oraz wsparcia w zakresie usług back-office. Redan posiada także opcję call uprawniającą do odkupienia udziałów w Top Secret Sp. z o.o. po 1 września 2022 r. Spółka Redan powstała w 1995 r., a od 2003 r. jest notowana na GPW.
Źródło: ISBnews