Vivid Games miał 0,59 mln zł straty netto w listopadzie 2022 r. przy przychodach 2,09 mln zł, podała spółka. Prowadzi działania które poprawią jej zyskowność w najbliższych miesiącach.
„Analiza rentowności poszczególnych tytułów i działów skłoniła nas w listopadzie, do optymalizacji kosztowej, uwzględniającej także redukcję zatrudnienia. Dzięki wprowadzeniu oszczędności na różnych poziomach, w kolejnych miesiącach zyskamy kilkaset tys. zł. Co do zasady restrukturyzacja nie dotknęła zespołów produktowych odpowiedzialnych za marki 'Real Boxing’ i 'Eroblast’. Spółka zamierza inwestować w tej przestrzeni i widzi dalsze perspektywy rozwoju dla obu gier” – powiedział członek zarządu spółki Piotr Gamracy, cytowany w komunikacie.
Spółka zwraca uwagę, że oprócz poprawy zyskowności „Real Boxing 2” i „Eroblast”, dużą wagę przywiązywała w listopadzie do optymalizacji wydatkowej, przede wszystkim w zakresie kampanii UA. Dzięki temu, spółka zmniejszyła stratę do 592 tys. zł, tj. o 340 tys. zł wobec wyniku za październik.
Vivid Games wygenerował w tym roku ponad 35 mln zł przychodów ze sprzedaży, w tym 2,1 mln zł w listopadzie. Zysk netto, narastająco, jest bliski 1,4 mln zł. EBITDA to 5,2 mln zł. Stan środków na rachunkach wynosił na koniec listopada 2 mln zł, wynika z materiału.
„W listopadzie decydowaliśmy się jedynie na najbardziej efektywne kampanie UA. Pozwoliło to zwiększyć rentowność tytułu, wobec października, jednak odbiło się na wysokości przychodów ze sprzedaży. W grudniu kontynuujemy to podejście. Liczymy na wzrost w okresie świątecznym, do którego przygotowujemy się od wielu tygodni” – dodał product owner marki „Real Boxing” Bartosz Biniecki.
Vivid Games działa na rynku gier od 2006 r. Spółka zajmuje się produkcją gier na smartfony i konsole przenośne. Dotychczas najważniejszym tytułem w dorobku firmy jest światowy hit „Real Boxing”. Vivid Games zadebiutował w 2016 r. na rynku głównym GPW, przenosząc notowania z NewConnect.
Źródło: ISBnews