64,6% osób w wieku 16-74 lata dokonywało zakupów przez Internet w ciągu ostatnich 12 miesięcy, podał Główny Urząd Statystyczny (GUS).
„W 2022 r. ponad 18,6 mln osób w wieku 16-74 lata (64,6% populacji) dokonywało zakupów przez Internet (w ciągu ostatnich 12 miesięcy). Uwzględniając kryterium wieku oraz aktywność zawodową, w 2022 r. największy w skali roku wzrost udziału osób robiących zakupy przez Internet odnotowano w grupie wieku 45-54 lata (o 6,6 pkt proc.) oraz wśród bezrobotnych (o 10,6 pkt proc.)” – czytamy w komunikacie.
Najpopularniejszymi towarami kupowanymi przez Internet są odzież, obuwie i dodatki – w 2022 r. produkty te nabyło 72,6% osób robiących zakupy przez Internet. Dużym zainteresowaniem kupujących cieszyły się również: kosmetyki, produkty do pielęgnacji zdrowia i urody, zabawki lub produkty dla dzieci oraz meble, artykuły dekoracyjne i produkty do ogrodu. Najrzadziej kupowano muzykę na płytach CD i winylowych.
GUS podał, że największy udział kupujących w sieci w 2022 r. obserwowano wśród osób z wykształceniem wyższym (86,7%), a uwzględniając miejsce zamieszkania – wśród osób w dużych miastach (69,4%).
W porównaniu z 2021 r. największy wzrost odsetka osób robiących zakupy online odnotowano wśród pracujących w zawodach robotniczych (o 6,3 pkt proc.), podał GUS.
„Analizując popularność e-zakupów według województw zauważyć można, że w 2022 r. w województwach pomorskim oraz dolnośląskim ponad 71% osób zamawiało lub kupowało przez Internet towary lub usługi do użytku prywatnego. Najmniejszy odsetek takich osób odnotowano w województwie podlaskim (52,9%)” – podał również Urząd.
Źródło: ISBnews