Zarząd PCF Group ocenia, że wtórna oferta publiczna (SPO) jest w tym momencie optymalnym posunięciem dla spółki i pozwoli na przeskalowanie biznesu, po czym – około 2027/2028 r. – będzie można rozważać dalsze opcje strategiczne, takie jak pozyskanie strategicznego inwestora, wynika ze słów prezesa Sebastiana Wojciechowskiego. Spółka celuje w pozyskanie 250 mln zł, które mogą być uzupełnione finansowaniem dłużnym. Harmonogram oferty będzie znany za ok. miesiąc.
„PCF, jako jeden z naprawdę niewielu podmiotów na światowym rynku, tej wielkości, z takimi projektami, jest interesującym targetem dla inwestorów czy to finansowych, czy strategicznych – natomiast osobiście uważam, że nie jest to dobry moment dla PCF, żeby w tym kierunku pójść – stąd SPO. SPO, które pozwoli nam przeskalować się wielokrotnie, i wtedy opcje strategiczne w okolicach roku 2027/2028 będą jak najbardziej możliwe do kontemplacji” – powiedział Wojciechowski podczas konferencji prasowej.
Pytany o duży przedział wartości planowanej oferty akcji (od ok. 205 mln zł do ok. 295 mln zł) wskazał, że model przyjęty przez spółkę zwraca kwotę 250 mln zł z marginesem w obie strony.
„To, po co idziemy, to 250 mln zł […]. Wspomnieliśmy, że nasze środki, którymi dysponujemy, środki, które będziemy generować z normalnych przepływów pieniężnych, plus SPO zapewni nam realizację całej strategii. Buforem, który sobie pozostawimy w sytuacji, gdybyśmy mieli pozyskać mniejszą kwotę, to jest oczywiście pozyskiwanie finansowania dłużnego, ale niepowodującego rozwodnienia akcjonariuszy” – powiedział prezes.
„Teoretycznie może być to po prostu zwykły kredyt” – dodał, pytany o możliwość emisji obligacji, gdyby spółka pozyskała mniej niż 250 mln zł.
Poinformował także, że terminy oferty będą wynikały z uchwał podjętych na zgromadzeniu akcjonariuszy. „Myślę, że za ok. miesiąc będziemy w stanie więcej powiedzieć o całym harmonogramie” – powiedział.
Wczoraj zarząd PCF Group przyjął aktualizację strategii rozwoju spółki oraz grupy People Can Fly. Większość gier z portfela grupy będzie realizowana w modelu self-publishing. W opinii zarządu w dłuższej perspektywie może być on dużo bardziej dochodowy od realizowanego dotychczas modelu współpracy z wydawcami. Celem strategicznym grupy jest wygenerowanie co najmniej 3 mld zł łącznych przychodów w latach 2023-2027.
Spółka planuje też dalsze wzmocnienie zespołów deweloperskich. Główny akcjonariusz PCF Group zamierza również wprowadzić program motywacyjny, w ramach którego przyzna kluczowym pracownikom lub współpracownikom prawa do nabycia akcji spółki, stanowiących do 4,13% obecnego kapitału zakładowego, bez rozwadniania dotychczasowych akcjonariuszy. Nastąpi to pod warunkiem wypracowania przez grupę 1,5 mld zł skumulowanego zysku EBITDA w latach 2023-2027.
Na realizację nowej strategii spółka planuje pozyskać środki z emisji nowych akcji o wartości od około 205 mln zł do około 295 mln zł.
PCF Group jest producentem gier wideo specjalizującym się w grach z gatunku shooter. Grupa prowadzi założone w 2002 roku studio produkcyjne People Can Fly, które jest jednym z trzech najbardziej doświadczonych polskich producentów gier z segmentu AAA. Spółka zadebiutowała na GPW w 2020 r.
Źródło: ISBnews