Alior Bank będzie nadal automatyzował procesy kredytowe i chce, by 50% decyzji kredytowych w obszarze korporacyjnym i 30% w obszarze hipotecznym zapadało bez decyzji człowieka, zapowiedział wiceprezes Alior Banku Tomasz Miklas.
„Już obecnie prawie 100% decyzji kredytowych wobec klientów indywidualnych zapada bez udziału człowieka, chcemy zwiększyć do 50% udział takich decyzji w obszarze korporacyjnym i do 30% w przypadku kredytów hipotecznych” – powiedział Miklas podczas konferencji poświęconej prezentacji strategii banku na lata 2023-2024.
Jak poinformował, Alior Bank jest w trakcie wdrażania nowego systemu obsługi kredytów z udziałem indywidualnej oceny ryzyka kredytowego. Nowy proces dla klientów biznesowych oparty zostanie o automatyzację i integrację ze źródłami danych o kliencie. Pozwoli to na skrócenie ścieżki decyzyjnej i uproszczenie dokumentacji, a celem banku jest osiągnięcie średniego czasu procesowania wniosków kredytowych w segmentach MSP i Korpo na poziomie 6 dni.
Zaprezentowana dziś strategię grupy kapitałowej na lata 2023-2024 pt. „Bank na co dzień, bank na przyszłość” zakłada m.in. zakłada m.in. rozwój modelu zdalnej obsługi posprzedażowej i rozszerzenie możliwości samoobsługi w platformach bankowości internetowej. Dotychczas 45% dyspozycji posprzedażowych jest składana i realizowana zdalnie. W ciągu dwóch najbliższych lat wskaźnik ten ma urosnąć do 75%.
Alior Bank koncentruje swoją działalność na usługach bankowości detalicznej i korporacyjnej. Podmioty zależne Alior Banku prowadzą działalność m.in. w zakresie usług leasingowych, informatycznych, faktoringu i asset management. Bank rozpoczął działalność w listopadzie 2008 roku. Zadebiutował na warszawskiej giełdzie w grudniu 2012 r. Aktywa razem banku wyniosły 83,05 mld zł na koniec 2021 r.
Źródło: ISBnews