Ponad 785 tys. zł przychodów ze sprzedaży netto wypracował w czwartym kwartale ub. roku notowany na NewConnect producent i wydawca gier z segmentu indie premium na PC, konsole oraz urządzenia mobilne – Play2Chill. W analogicznym okresie 2021 roku wartość tej pozycji wynosiła 299 tys. zł, co oznacza wzrost o ponad 161 proc. w porównaniu r/r. Stan gotówki na koncie Play2Chill na koniec grudnia 2022 roku wynosił ponad 1,3 mln zł.
Narastająco od początku 2022 r. przychody netto ze sprzedaży i zrównane z nimi wyniosły ponad 2 mln zł. W porównaniu z 946 tys. zł odnotowanymi na koniec 2021 r. oznacza wzrost aż o 115 proc. Ponadto Spółka na koniec 2022 r. o 40 proc. zmniejszyła stratę netto z 664 tys. zł z 2021 r. do 395 tys. zł.
– Końcówka ubiegłego roku upłynęła dla Play2Chill głównie pod znakiem produkcji gier Aztecs The Last Sun oraz Rally Mechanic Simulator, których premiery zaplanowaliśmy na 2023 rok. Dodatkowo zakończyliśmy pracę nad portem do Bugvasion TD na konsolę Nintendo Switch. Gra pomyślnie zakończyła certyfikację Nintendo i aktualnie czekamy na ustalenie daty premiery na wszystkich rynkach. Mogę zdradzić, że powinna odbyć się na przełomie lutego i marca. Ponadto cały czas pracowaliśmy nad rozwojem i utrzymaniem wydanej w listopadzie 2021 r. naszej flagowej gry – Motorcycle Mechanic Simulator 2021, również nad portami konsolowymi – podsumowuje Tomasz Róziecki, prezes zarządu Play2Chill.
Głównym czynnikiem wpływającym wyniki finansowe Play2Chill w czwartym kwartale ub. r. jest fakt, że spółka nieustannie znajduje się w fazie inwestycji produkcyjnej, marketingowej oraz produktowej. Aktualnie cały zespół pracuje nad nowymi projektami, których premiery zaplanowane są na 2023 rok. Warto dodać, że w sprzedaży cały czas znajduje się gra Motorcycle Mechanic Simulator 2021, która w trakcie ponad rocznej obecności na rynku otrzymała kilka dodatków, w tym zaprezentowany w grudniu 2022 r. Electric Bike DLC. W tym momencie w produkcji znajduje się wersja MMS21 na duże konsole.
– Aztecs the Last Sun oraz Rally Mechanic Simulator znajdują się w bardzo zbliżonej fazie produkcyjnej.
Development tytułów przebiega w niezakłócony sposób, a oba tytuły nabierają kształtu i liczymy, że w niedalekiej przyszłości rozpoczniemy publiczną prezentację materiałów lub grywalnych wersji – dodaje Tomasz Róziecki.
W grudniu ub. r. Play2Chill SA z sukcesem zakończyła rozmowy oraz negocjacje z niemieckim wydawcą Toplitz Production GmbH, czego efektem było powołanie do życia nowej spółki – SpaceRocket Games. Efektem nowej współpracy będzie Projekt Permafrost, realizowany na silniku Unreal Engine 5.
Źródło: Spółka