Ponad 3/5 Polaków (61%) jest zdania, że samochody elektryczne stanowią niszę i są przeznaczone dla konkretnej grupy odbiorców – lubiących nowinki technologiczne, wynika z badania agencji mediowej Mindshare.
Większość badanych dostrzega, że auta elektryczne są przyjazne dla środowiska (58% kobiet i 48% mężczyzn), natomiast w przekroju pokoleniowym częściej zauważają ten aspekt młodsi Polacy, w wieku 18-24 lata. Co 3 osoba wśród najmłodszych zgadza się ze stwierdzeniem, że zakup takiego pojazdu to inwestycja, która zwróci się w przyszłości, wynika również z badania.
„Niszowość postrzegania elektryków niejako potwierdzają również opinie polskich konsumentów na temat wprowadzenia zakazu sprzedaży nowych samochodów spalinowych w UE. Niespełna 30% badanych wyraża poparcie wobec tego planu. Wyniki badania pokazują jednak, że niezależnie czy zakaz zostanie wprowadzony – większości Polaków zależy na ograniczeniu liczby pojazdów na drogach, na rzecz bardziej ekologicznych rozwiązań komunikacyjnych” – czytamy w komunikacie.
Niemal 40% badanych rezygnuje na co dzień z samochodu, wybierając komunikację miejską, a co piąta osoba ma zamiar lub już zdecydowała się na całkowitą rezygnację z korzystania z samochodu ze względów ekologicznych, podsumowano.
Źródło: ISBnews