Stocznia z Giżycka – Lamdo Yachts podpisała kontrakt dealerski wraz z realizacją pierwszej jednostki z amerykańskim kontrahentem, przy wsparciu Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH), podała Agencja.
„Nasza firma rozwija się bardzo szybko, niespełna osiem miesięcy temu pierwszy model opuścił hale produkcyjną. Targi w Miami, które są jednymi z największych na świecie to dla nas doskonałe miejsce na promocje i pozyskiwanie nowych klientów. Jako nowy polski producent jachtów nawiązaliśmy wiele ciekawych relacji, odbyliśmy bardzo dużo spotkań, odpowiedzieliśmy na mnóstwo pytań. Dzięki PAIH zrobiliśmy pierwszy krok w Stanach Zjednoczonych, przełomowy dla całej firmy” – powiedział właściciel Lamdo Yachts Błażej Predko, cytowany w komunikacie.
Jak wskazał kierownik Zagranicznego Biura Handlowego (ZBH) PAIH w Chicago, Michał Rzeźnik, w polskiej branży jachtów i łodzi działa ponad 1 tys. firm, które zatrudniają ok. 45 tys. pracowników, w 2022 roku zbudowały blisko 25 tys. jednostek pływających – najwięcej na świecie, zaś Stany Zjednoczone to ich główny zagraniczny odbiorca.
„Wiele z tych jednostek powstaje w dziesiątkach małych i średnich stoczni zatrudniających po kilka lub kilkanaście osób. Tym bardziej cieszy fakt, że polskie spółki, wykorzystują wsparcie PAIH i prezentują swoją ofertę podczas wiodących imprez targowych, a w konsekwencji podpisują kontrakty sprzedażowe” – dodał Rzeźnik.
Sektor jachtów i łodzi należy do 12 branż priorytetowych dla polskiej gospodarki, podała Agencja.
Lamdo Yachts jest pierwszym polskim producentem ekskluzywnych jachtów motorowych typu Trawler.
ZBH PAIH w Chicago współorganizowało stoisko promocyjne na Miami Int. Boat Show w połowie lutego br.
PAIH jest instytucją doradczą wchodzącą w skład Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR), pierwszy punkt kontaktu dla eksporterów i inwestorów, pomaga przedsiębiorcom w wyborze optymalnej ścieżki ekspansji za granicą. Wspiera również napływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych (BIZ) do Polski oraz realizację polskich inwestycji w kraju. PAIH w współpracuje z sektorem publicznym i partnerami regionalnymi, oferując m.in.: szkolenia, audyt i promocję nieruchomości inwestycyjnych, współpracę przy organizacji misji biznesowych oraz wsparcie komunikacyjne przy realizacji wspólnych projektów. Wzmacnia rozpoznawalność polskich marek na międzynarodowych rynkach, promuje rodzime produkty i usługi oraz rozwiązania technologiczne made in Poland.
Źródło: ISBnews