Alumetal chce przedstawić szczegóły nowej strategii w II kwartale 2023 roku, zapowiedziała prezes spółki Agnieszka Drzyżdżyk.
„Obecnie trwają pracę nad nową strategią Alumetalu. Chcielibyśmy opublikować jej elementy szczegółowe w II kwartale, może w połowie roku” – powiedziała Drzyżdżyk podczas telekonferencji prasowej.
Poprzednia strategia grupy na lata 2018-2022 zakładała m.in. zwiększanie wolumenu sprzedaży wyrobów grupy kapitałowej Alumetal do ponad 250 tys. ton w 2022 roku i średnioroczny wzrost EBITDA o 10%. Wolumen sprzedaży skonsolidowanej w 2022 roku wyniósł 247,8 tys. ton.
Według przewodniczącego rady nadzorczej Grzegorza Stulgisa, nowa strategia nie będzie uwzględniała ewentualnego przejęcia spółki przez Hydro Aluminium AS.
„Nie wiemy, czy do transakcji dojdzie, czy nie, bo musi być zgoda Komisji Europejskiej. Nie patrzymy na Hydro w naszym obecnym życiu, tylko robimy swoje. Ponadto Hydro nie ujawniał żadnych planów rozwojów, pomysłu na spółkę, co chce robić po przejęciu, więc w tym zakresie też nic nie potrafimy powiedzieć. A my myślimy o strategii rozwoju tak, jakby spółka była niezależna w dłuższym terminie” – powiedział.
29 kwietnia 2022 r. Hydro ogłosiło wezwanie na 100% akcji Alumetalu. W lipcu 2022 r. Hydro przedłużyło okres zapisów do 10 października 2022 r. Na początku października wniosek Norsk Hydro ws. przejęcia kontroli nad Alumetalem został skierowany przez Komisję Europejską do drugiego etapu postępowania (second-stage investigation). W związku z tym okres wyłączności dla inwestora na prowadzenie negocjacji został wydłużony do 31 stycznia 2023 r. W lutym br. spółka poinformowała, że okres wyłączności dla Hydro Aluminium dot. przejęcia Alumetalu przedłużony bezterminowo.
Grupa kapitałowa Alumetal działa w przemyśle odlewniczym i hutniczym w zakresie produkcji wtórnego aluminium, tj. wytwarzania aluminiowych stopów odlewniczych oraz stopów wstępnych ze złomu aluminiowego. Grupa Alumetal zajmuje w tej dziedzinie pozycję krajowego lidera oraz jest drugim największym wytwórcą wtórnych stopów aluminium w Europie. Spółka jest notowana na GPW od lipca 2014 r. Jej skonsolidowane przychody z umów z klientami sięgnęły 3,27 mld zł w 2022 r.
Źródło: ISBnews