Helios, z grupy Agora, zakłada w optymistycznym scenariuszu, że w tym roku sprzedane zostanie łącznie 50 mln biletów do kin, w tym 12 mln w obiektach Heliosa w 2023, poinformował członek zarządu Agory i prezes Heliosa Tomasz Jagiełło.
„Zakładamy w tym roku łącznie 50 mln sprzedanych biletów, z czego 12 mln widzów w Heliosie w 2023, ale jest to podejście optymistyczne. Repertuar filmowy na ten rok jest zachęcający, a pierwsze 2 miesiące to wzrost o 20% r/r” – powiedział Jagiełło podczas wideokonferencji prasowej.
Przypomniał, że 2022 to pierwszy pełen rok od 2019, kiedy kina mogły pracować cały rok, w tym 2 miesiące w rygorach. Spółka osiągnęła 10 mln sprzedanych biletów wobec 14 mln w najlepszym 2019.
„To wymierny obraz straty rynku, te ponad 30% powtarza się też na świecie. Odbudowa postcovid nie przyjdzie do branży tak szybko, jak liczyliśmy wcześniej, ze względu chociażby na zmniejszenie ilości produkcji w Hollywood i silną wojnę konkurencyjną platform streamingowych” – wymienił prezes Heliosa.
Zaznaczył, że finansowym priorytetem Heliosa w tym roku jest obniżenie zadłużenia, które narosło w związku z kosztami obostrzeń covidowych. Jednocześnie nie przewiduje nowych inwestycji, a jedynie realizację umów nowych otwarć zawartych jeszcze przed pandemią.
„Na potencjalne, większe inwestycje spółka poczeka 2-3 lata. Nie myślimy teraz o nowych obiektach, raczej rynek nowych kin nie potrzebuje, a zobaczymy, czy część istniejących na rynku nie okaże się niepotrzebna. Dbamy o rozwój istniejących obiektów” – wskazał Jagiełło.
Podkreślił, że aktualnie branża kinowa jest „przyduszona” wojną platform streamingowych.
„Producenci i wielkie studia już jednak wiedzą, że kina przynoszą zyski, a platformy straty, dlatego przyszłość dla kin wydaje się optymistyczna. Jednak kilka lat musi upłynąć do stabilizacji streamingu i odbudowy produkcji kinowych” – podsumował prezes Heliosa.
Oczekuje że segment restauracyjny Heliosa – Step Inside – zacznie się rozwijać i wygeneruje pozytywną EBITDA w tym roku.
Agora jest m.in. większościowym właścicielem sieci kin Helios, spółki Next Film, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz AMS działającej na rynku reklamy zewnętrznej, a także wydawcą „Gazety Wyborczej” i czasopism oraz portali i serwisów internetowych. Grupa jest ponadto właścicielem trzech lokalnych radiostacji muzycznych i większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego radia Tok FM. Działa na rynku książek, wydawnictw muzycznych i filmowych oraz gastronomicznym.
Źródło: ISBnews