Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora gamingowego z okresu 20-24 marca.
All in! Games: Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) zawiesiła na wniosek All in! Games postępowania o zatwierdzenie prospektu spółki dot. 30 160 000 akcji serii G oraz 25 531 188 akcji serii H, podała spółka. O złożeniu przez All in! Games wniosku o zawieszenie postępowania spółka informowała 17 marca br. i zapowiadała wtedy, że zamierza uwzględnić w prospekcie m.in. dane finansowe za rok 2022.
Klabater: Pozyskał dwie nowe umowy na porting i wydawnictwo gier na platformy konsolowe, podała spółka. „Strategic Mind: Spirit of Liberty” zostanie wydany na Xbox i PlayStation. Druga gra, „Ruinarch”, ukaże się na Xbox, PlayStation i Nintendo Switch. Nowe projekty to część planowanej strategii Klabatera, w której spółka chce skupić się na dwóch głównych filarach działalności: produkcji i wydawnictwie gier portowanych wewnętrznie.
Frozen Way: Przekroczył budżet kosztów produkcji i marketingu gry „Honeycomb” w wersji na PC wynoszący 1,75 mln zł, podała spółka. Decyzją zarządu budżet kosztów produkcji i marketingu gry został zwiększony do 3,5 mln zł. Premiera gry w formie Early Access odbędzie się w I półroczu 2024 r. Spółka rozpoczęła już wewnętrzne prace nad portami konsolowymi gry.
Forever Entertainment: Zarekomendował przeznaczenie 2,72 mln zł z zysku netto za 2022 r., wynoszącego 9.7 mln zł, na dywidendę, co oznacza wypłatę w wysokości 0,1 zł na akcję, podała spółka. Kwota 6,98 mln zł ma trafić na kapitał zapasowy.
Forever Entertainment: Odnotował 1,64 mln zł jednostkowego zysku netto w IV kw. 2022 r. wobec 1,56 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.
Gamivo: Odnotowało 7,08 mln zł skorygowanego skonsolidowanego zysku netto w 2022 r. wobec 3,29 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
All in! Games: Zawarł porozumienie z PolyAmorous o rozwiązaniu umowy wydawniczej, której przedmiotem było stworzenie przez dewelopera oraz wydanie, dystrybucja i promocja przez All In! Games gry komputerowej „Paradise Lost”, podała spółka. W związku z rozwiązaniem umowy wydawniczej oraz tytułem zapłaty za przekazanie na rzecz dewelopera praw do gry oraz materiałów marketingowych deweloper zapłaci All In! Games jednorazowe wynagrodzenie.
Forever Entertainment: Planuje 4 premier gier (plus jeden content update) na platformie Nintendo Switch w II kw. 2023 r., 7 na Xbox One, 5 na PS4 oraz 2 na PC, podała spółka w zaktualizowanym harmonogramie.
One More Level: Odnotował 1,78 mln zł jednostkowej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w 2022 r. wobec 3,41 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Huuuge: Huuuge Games – spółka zależna Huuuge – przeprowadzi zwolnienia grupowe ok. 10% zatrudnionych w grupie do końca kwietnia 2023 r., podało Huuuge.
Carbon Studio: Zawarło ze spółką grupy Kepler Interactive umowę, przewidującą, że studio stworzy tytuł VR na podstawie istniejącej już gry, wydanej na inne urządzenia, dla jednego ze studiów grupy, podała spółka. Koszt przeniesienia gry na platformy VR pokryje przedmiotowa spółka z grupy Kepler Interactive, a po wydaniu Carbon Studio będzie uczestniczył w podziale zysków z gry (udział w przychodach).
Bloober Team: Odnotował 16,47 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2022 r. wobec 20,95 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
CI Games: Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego dokonał wpisu CI Games SE do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, co oznacza, że CI Games S.A. przyjęło formę prawną spółki europejskiej i aktualnie działa pod firmą CI Games SE, podała spółka.
Huuuge: Uzyskał dostęp do konta w banku Silicon Valley Bank (SVB), w którym posiadał środki pieniężne w łącznej wysokości ok. 24,2 mln USD, i zrealizował przelewy środków do innych banków w łącznej wysokości 23,6 mln USD, podała spółka. Huuuge posiada w SVB 0,6 mln USD trzymane na rachunkach bieżących oraz „money market accounts”.
Jujubee: Gra „Flashout 3” zadebiutowała 24 marca na konsolach Sony PlayStation i Nintendo Switch. Gra od dwóch tygodni jest także dostępna na platformie Microsoft Xbox. „’Flashout 3′ od początku był przez nas rozwijany głównie z myślą o konsolach. Jest to tytuł mający swoje korzenie w takich klasykach jak Wipeout znany z konsol PlayStation czy F-Zero znany z konsol Nintendo. Liczymy więc, że dla fanów owych gier nasza produkcja będzie interesującą i godną polecenia propozycją. Tym bardziej, że grę oferujemy w konkurencyjnej cenie 19,99 euro” – powiedział prezes Michał Stępień.
No Gravity Games: Zawarł umowę wydawniczą z Pontus Albrecht dla gry bokserskiej „Punch a Bunch”. Przewidywana data wydania gry na platformie Nintendo Switch nie została jeszcze ustalona.
Lesser Evil: Na platformie Kickstarter trwa zbiórka środków na produkcję gry „Death From Above”. Rozgrywka przeniesie graczy na Ukrainę, gdzie wcielą się w ukraińskiego operatora drona wojskowego i zawalczą z siłami wroga. Wydawcą projektu jest Lesser Evil, którego misją jest promowanie gier dotykających ważnych tematów. Premiera „Death From Above” planowana jest w 2023 roku. 30% wpływów netto z gry zostanie przekazane na wsparcie ukraińskich organizacji charytatywnych. Po zwrocie kosztów produkcji twórcy przekażą na pomoc Ukrainie 70% zysku ze sprzedaży.
Atomic Jelly: Data premiery gry „Space Mechanic Simulator” została ustalona na 31 maja 2023 roku. Gra opiera się w większości na naprawie uszkodzonych stacji lub wahadłowców kosmicznych. Gracz ma z zadanie odnaleźć uszkodzone części i wymienić na poprawnie działające.
Klabater: Zanotował ponad 4,6 mln zł przychodów netto ze sprzedaży w 2022 roku. Wiodący produkt Klabatera „Crossroads Inn” otrzymał liczne aktualizacje oraz nową zawartość. Obecna strategia firmy zakłada koncentracje na najsilniejszych markach własnych. Najważniejszym nadchodzącym tytułem będzie sequel wspominanego symulatora tawerny.
MegaPixel Studio: Odnotował 1,15 mln zł zysku netto w 2022 r. (wobec 0,45 mln zł straty rok wcześniej, przy 6,48 mln zł przychodów netto ze sprzedaży i zrównanych z nimi (wzrost o 100,6% r/r, podała spółka, prezentując wstępne dane.
Indie Games Polska: W dniach 23-26 marca w Boston Convention & Exhibition Center odbędzie się kolejna edycja targów PAX. „Jako przedstawiciel fundacji Indie Games Polska jestem bardzo podekscytowany na myśl o zaprezentowaniu graczom produkcji tworzonych przez niezależnych deweloperów z Polski. PAX East 2023 to świetna okazja, by dotrzeć do dziennikarzy oraz miłośników gier wideo z całego świata. W tym roku mamy do pokazania aż 13 tytułów i liczymy na to, że komputery, na których będzie można przetestować nasze gry, nie będą miały chwili wytchnienia. – mówi Jakub Wójcik, Prezes Zarządu fundacji Indie Games Polska.
Kool2Play: W 2022 roku grupa wygenerowała ponad 12,15 mln przychodu i 0,9 mln zysku. Obecnie przygotowuje się do premiery pełnej wersji swojego pierwszego dużego tytułu – Uragun, która została zapowiedziana na 30 marca. Grupa zaprezentowała zmianę podejścia do gamedevelopmentu, co ma się przełożyć na szybszy proces produkcji tytułów i komercjalizację trzech jakościowych gier jednocześnie w perspektywie najbliższych 3 lat.” Grupa wykazuje dwa główne strumienie przychodów i zysków. Pierwszym jest spółka Kool2Play, gdzie przychody netto ze sprzedaży pochodzą z usług outsourcingowych wykonywanych dla firm trzecich, spółki zależnej KT oraz sprzedaży gry Uragun w formule Early Access. Drugim głównym strumieniem, są przychody Kool Things z usług marketingowych dla firm spoza grupy. Istotny wpływ na uzyskanie pozytywnego wyniku finansowego miało także rozliczenie dotacji w spółce zależnej” – skomentował prezes Marcin Marzęcki. Zachodzące na rynku gier zmiany, jak i nowe okoliczności gospodarcze, wymusiły na spółce modyfikację podejścia do produkcji gier na najbliższe 3 lata. „Spółka w dalszym ciągu będzie koncentrowała się na tworzeniu własnych, jakościowych gier, jednak ewolucji ulega podejście do cyklu produkcyjnego, który jest zdeterminowany wyborem gatunku. Spółka zmierza dobierać gatunki gier (albo ich połączenia) tak, aby proces produkcji zamykał się w ok. 1,5 roku, co pozwoli lepiej zarządzać kosztami produkcji, przewidywać i wykorzystywać trendy na rynku gier” – tłumaczy prezes.
Sony Interactive Entertainment: Ruszyła przedsprzedaż najnowszego dodatku do „Horizon Forbidden West” ’ – „Burning Shores”. Jego premiera odbędzie się 19 kwietnia.
Lenovo: Wprowadziło na rynek nową markę laptopów i komputerów gamingowych– Lenovo LOQ Gaming. „Granie w gry nie musi odbywać się wyłącznie na sprzęcie z najwyższej półki. Ogłoszona marka Lenovo LOQ pozwala nowym graczom na podjęcie pierwszych kroków w ich gamingowych podróżach” – czytamy w informacji.
ASUS Republic of Gamers (ROG): Zapowiada premierę pod hasłem ROG Phone 7: For Those Who Dare, w trakcie której zostanie zaprezentowana najnowsza generacja telefonów gamingowych z serii ROG Phone 7 oraz akcesoria dla graczy. Tym razem zespół Republic of Gamers przedstawi światu serię telefonów ROG Phone 7 – urządzeń wyposażonych w najnowszy flagowy procesor firmy Qualcomm, który w połączeniu z udoskonalonym system chłodzenia pozwoli dostarczyć doskonałe wrażenia z mobilnej rozrywki.
Streamcoi: Pochodząca z Polski firma, której technologia automatyzuje zarządzanie i monetyzację streamerów w czołowych firmach gamingowych na całym świecie, we współpracy z agencją Outplay z Ameryki Południowej tworzy WARRIOR, największą sieć streamerów w Brazylii. Będzie to unikalna możliwość dla marek z Ameryki Południowej, które chcą efektywnie reklamować się wśród graczy. Z kolei twórcy internetowi na platformach Twitch i YouTube, niezależnie od rozmiaru ich widowni, będą mogli zarabiać na tworzonych treściach. Członkami WARRIOR są już jedni z największych brazylijskich streamerów. Mowa tu m.in. o EL GATO (ponad 9 mln subskrybentów na YouTube i 331 tys. obserwatorów na Twitchu) czy Bruno PH (13,6 mln subskrybentów na YouTube i 1,1 mln obserwatorów na Twitchu).
Gameparic: Gra „NecroCity” będzie dostępna w early access na Steam od 5 kwietnia.
Drageus Games: Data premiery gry „Super Cyborg” na konsolę Nintendo Switch Japonia została ustalona na 30 marca.
Plot Twist: Kampania promocyjna „The Last Case of Benedict Fox” wchodzi w coraz dynamiczniejszy etap. Spółka na Future Games Show Spring Showcase udostępniła nowy trailer najbardziej oczekiwanej gry na Xbox-a. Gra jest już w ostatnim etapie produkcyjnym i notuje stały wzrost wishlisty. Premiera tytułu zaplanowana jest na 27 kwietnia na platformach Xbox Series X|S, Xbox One i PC. Wcześniej Plot Twist chce zadebiutować na NewConnect. Wydawcą gry jest Rogue Games.
RedDeer.Games: Wydał pierwszą zapowiedzianą grę w kooperacji z koreańską firmą OSSOSSO Inc. „Uzzuzzu My Pet” jest już dostępne globalnie w sklepie Nintendo eShop.
Źródło: ISBnews