Answear ocenia, że sfinalizowanie przejęcia zorganizowanej części przedsiębiorstwa (ZCP) Fashion Trends Group (FTG) – marki SneakerStudio oraz PRM – nastąpi 1 czerwca 2023 r., powiedział prezes Krzysztof Bajołek.
„Mamy umowę przedwstępną, a zamknięcie transakcji powinno nastąpić 1 czerwca. Przejmiemy dwie marki SneakerStudio i PRM, liderów na rynkach Europy Centralnej sprzedaży sneakersów i odzieży streatwearowej. Na razie nie sprzedajemy produktów z tych podmiotów” – powiedział Bajołek podczas czatu inwestorskiego.
„Kupujemy wszystko związane z e-commerce, ale nie z B2B. Widzimy tu całe spektrum efektów synergii począwszy od współdzielenia oferty produktowej poprzez działania marketingowe i cross-sellingowe, działania operacyjne, logistyczne czy systemy IT. Jeśli chodzi o wpływ tego przejęcia na wyniki, to w tym roku to będzie tylko około 6 miesięcy konsolidacji sprzedaży, więc efekty na przychody nie będą duże, a będą też jeszcze efekty integracji. Będziemy się starali, żeby efekty przychodowe były już w przyszłym roku” – dodał.
Wcześniej spółka informowała, że przejmowana zorganizowana część przedsiębiorstwa FTG ma potencjał do wypracowywania wyższej rentowności niż samo Answear.com, a średni koszyk e-commerce ZCP to 322 zł wobec 303 zł w Answear według danych za 9 miesięcy ub.r. Główne cele akwizycji to przede wszystkim skokowe zwiększenie skali biznesu, dotarcie do nowych grup klientów, nowego segmentu rynku, który nie jest obsługiwany przez Answear.com.
W skład ZCP wchodzą marki Sneakerstudio i PRM, butiki stacjonarne w Warszawie i Krakowie, kontrakty z markami oraz zapasy wraz z przyszłymi zamówieniami, zespoły bezpośrednio odpowiadające za sprzedaż, wszelka sprzedaż poprzez kanały dystrybucyjne. Natomiast w skład transakcji nie wchodzi działalność dystrybucyjna B2B, która do tej pory również była prowadzona przez FTG.
Sneakerstudio jest liderem rynku w sprzedaży obuwia typu sneakers i odzieży streetwear w segmencie mid-premium w Polsce i na Ukrainie oraz drugim co do wielkości sklepem ze sneakersami w CEE; zasięg działalności obejmuje głównie CEE; to jeden z kluczowych partnerów w regionie dla adidas Originals, New Balance, Veja czy Carhartt.
PRM to „nowy koncept, który wpisuje się w obecne trendy rynkowe i oferuje produkty z segmentu luxury streetwear & fashion kierowane do pokolenia millenialsów i GEN-Z”, wskazano także. Produkty sprzedawane są przez globalną witrynę internetową oraz butik stacjonarny w Warszawie.
Przychody przejmowanego ZCP w ub.r. wyniosły – według wstępnych wyników – 136 mln zł.
Wcześniej podano też, że przejęcie ZCP odbędzie się w całości w zamian za akcje Answear.com. Zgodnie z warunkami umowy, Fashion Trends Group obejmie łącznie do 650 000 akcji Answear.com, co przy cenie emisyjnej 29 zł oznacza wartość transakcji na poziomie 18,85 mln zł. Według harmonogramu transakcji, uchwała o emisji akcji będzie poddana głosowaniu na WZA, które planowane jest na marzec lub kwiecień br.
Answear to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.
Źródło: ISBnews